Projektowany podmorski tunel kolejowy między stolicą Finlandii, Helsinkami i stolicą Estonii, Tallinem, przez Zatokę Fińską i pod Morzem Bałtyckim, może nie tylko stworzyć obszar metropolitalny między dwoma miastami, ale także zaoferować ważne połączenie między krajami nordyckimi a Europą Środkową.
Stocznia Crist z Gdyni będzie miała udział w budowie najdłuższego tunelu zatapianego na świecie. Mowa o 18-kilometrowym podmorskim tunelu pomiędzy Danią a Niemcami. Projekt przewiduje powstanie autostrady i linii kolejowej.
Niemiecki Federalny Trybunał Administracyjny z siedzibą w Lipsku odrzucił dzisiaj wszystkie sześć pozostających do rozpatrzenia pozwów z żądaniem anulowania zgody na budowę tunelu drogowo-kolejowego pod cieśniną Fehmarn - między bałtycką niemiecką wyspą o tej nazwie i duńską wyspą Lolland.
Tunnel Boring Machine (TBM), która wiosną 2021 roku ma rozpocząć drążenie tunelu łączącego części Świnoujścia położone na wyspach Wolin i Uznam, ma największą tarczę spośród wszystkich, jakie kiedykolwiek pracowały w Polsce. Jej średnica wynosi 13,46 m - to mniej więcej wysokość pięciopiętrowego budynku. Ważyć będzie około 2740 ton. „Z czym to porównać? Najłatwiej z wagonami kolejowymi. Jeden - pasażerski - waży ok. 20 ton.
Ministerstwo transportu i komunikacji Finlandii poinformowało w piątek, że jedynym rozpatrywanym nadal wariantem trasy planowanej kolei arktycznej będzie połączenie fińskiego miasta Rovaniemi z norweskim portem Kirkenes nad Morzem Barentsa.
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie