• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Podatki marynarskie Polska – Dania. Wymiana informacji podatkowych w 2024 roku

Urzędy skarbowe rozpoczęły kontrolę marynarzy/pracowników uzyskujących dochody z zatrudnienia dla duńskich pracodawców. Na skutek wymiany informacji podatkowych polskie urzędy skarbowe kontrolują legalność pochodzenia środków finansowych uzyskanych z Danii.

19.08.2024, 09:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

PKP Cargo apeluje do premiera i MAP o pilną wypłatę rekompensaty za tzw. decyzję węglową

Zarząd PKP Cargo w restrukturyzacji i przedstawiciele wszystkich związków zawodowych apelują do premiera i Ministra Aktywów Państwowych o pilną wypłatę rekompensaty za tzw. decyzję węglową - podała w czwartek spółka. To może pomóc uratować spółkę - dodano.

08.08.2024, 11:13
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe

Prezydent podpisał 11 czerwca 2024 r. ustawę o zmianie ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz niektórych innych ustaw. Ustawa weszła w życie z dniem 01 lipca 2024 r. Wprowadzone przepisy mają na celu implementację dyrektywy Rady (UE) 2021/514 z 22.3.2021 r. zmieniającej dyrektywę 2011/16/UE w sprawie współpracy administracyjnej w dziedzinie opodatkowania (tj. dyrektywy DAC7).

05.08.2024, 14:10
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Statek to pojęcie względne, czyli gdzie według urzędów skarbowych pracują marynarze

Osoby związane z gospodarką morską, w tym z jednym z jej najważniejszych elementów, czyli pracą na morzu, świetnie wiedzą, jak wiele rodzajów i typów jednostek pływających – statków uczestniczy w całym procesie.

09.07.2024, 23:00
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Bandera, armator, wynagrodzenie - marynarskie podatki w praktyce

Bandera, effective management, armator, pracodawca, wynagrodzenie – jak się w tym wszystkim odnaleźć?

25.03.2024, 13:17
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Polski handel zagraniczny osiągnął 691,5 mld EUR w 2023 r. Polskie porty morskie mają swój udział w tym sukcesie

Polski eksport w 2023 r. wyniósł 351 mld EUR, a wartość produktów importowanych do Polski zbliżyła się do 340,5 mld EUR – podał GUS w połowie lutego br. W 2023 r. nastąpił nieznaczny spadek wartości towarów i usług eksportowanych do krajów Unii Europejskiej. Istotnie zwiększył się eksport do krajów rozwijających się.

17.02.2024, 21:36
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Co łączy offshore wind i podatki marynarza?

Morska energetyka wiatrowa to nie tylko krok w budowaniu zeroemisyjnego systemu energetycznego w Polsce, ale również we wszystkich zakątkach Europy. Coraz więcej państw stawia na rozwój sektora offshore wind. A to może mieć spore znaczenie dla przebiegu Twojej kariery zawodowej i sposobu, po jaki sięgniesz, by zatroszczyć się o bezpieczeństwo Twoich dochodów.

23.01.2024, 15:50
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Marynarz TAX, nowy gracz na rynku – czyli jak możesz uniknąć podwójnego opodatkowania i zabezpieczyć swoje finanse?

Praca na statku to nie tylko ciekawe doświadczenie i możliwość poznawania świata, ale także spore wyzwanie podatkowe. Marynarze, którzy pracują na zagranicznych jednostkach, muszą zmierzyć się z różnymi systemami podatkowymi, zależnymi od tego, w jakich krajach osiągają dochody czy gdzie siedzibę mają armatorzy.

20.12.2023, 21:20
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Sztorm w kontenerowych frachtach w 2024. Operatorzy liniowi będą ratować bilanse kosztem klientów

Armatorzy i operatorzy flot kontenerowych nie odpuszczą w 2024 r. Linie żeglugowe planują podwyżki stawek frachtowych. W efekcie w 2024 r. łańcuchy dostaw na całym świecie mogą być poważnie zagrożone przewidują analitycy Xeneta z Oslo.

25.10.2023, 11:48
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Europejski łańcuch dostaw dla energetyki wiatrowej w cieniu chińskiego smoka

UE chce masowo rozwijać odnawialne źródła energii i wzmacniać europejskie łańcuchy dostaw czystej energii. Jednak projektowana tzw. dyrektywa Net-Zero Industry Act jest niewystarczająca i wymaga poprawy. Jej obecne zapisy mocno ograniczają rozwój europejskiego łańcucha dostaw dla energii wiatrowej i sprawiają, że chińscy producenci turbin zaczynają pozyskiwać coraz więcej klientów w Europie.

17.09.2023, 20:18

Dziękujemy za wysłane grafiki.