• <
mewo_2022
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rząd przygotowuje zmiany, które mają poprawić konkurencyjność przedsiębiorstw żeglugowych

Rząd przygotowuje zmiany w prawie, które mają m.in. poprawić konkurencyjność przedsiębiorstw żeglugowych, umożliwi im też zaopatrywanie się w obowiązkowe na okręcie leki - wynika z wykazu prac legislacyjnych i programowych rządu.

17.06.2024, 20:05
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Statki z rosyjskiej "floty cieni" pierwszy raz na liście sankcyjnej

Wielka Brytania nałożyła w czwartek sankcje na 50 podmiotów i osób z Rosji lub wspierających jej inwazję na Ukrainę, w tym po raz pierwszy na statki z tzw. "floty cieni", które używane są do omijania zachodnich sankcji na handel rosyjską ropą naftową.

13.06.2024, 20:07
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Małe porty liczą na duże zmiany – senatorowie obradowali w Kołobrzegu

Małe porty morskie, tak jak te o podstawowym znaczeniu, powinny zostać uznane za infrastrukturę krytyczną. Ich rozwój i przygotowanie do MEW, może przyspieszyć centralny fundusz, a Urzędom Morskim trzeba zwiększyć budżety na bieżące utrzymanie dostępności do portów. Takie postulaty padły w Kołobrzegu, podczas wyjazdowego posiedzenia senackiej Komisji Samorządu Terytorialnego Administracji Państwowej.

13.06.2024, 13:41
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Resort infrastruktury: plan ws. powrotu statków pod polską banderę

Obniżenie kosztów pracy na statkach zarejestrowanych w Polsce ma umożliwić powrót statków pod polską banderę - poinformował w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Paweł Krężel z Ministerstwa Infrastruktury.

22.05.2024, 16:17
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?

Co roku Polska traci około 8 mld zł z powodu tego, że polska flota handlowa pływa pod obcymi banderami – to najkrótsza konkluzja konferencji „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!”, która odbyła się Wydziale Nawigacyjnym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni 24 kwietnia 2024 roku.

28.04.2024, 23:55
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Co łączy offshore wind i podatki marynarza?

Morska energetyka wiatrowa to nie tylko krok w budowaniu zeroemisyjnego systemu energetycznego w Polsce, ale również we wszystkich zakątkach Europy. Coraz więcej państw stawia na rozwój sektora offshore wind. A to może mieć spore znaczenie dla przebiegu Twojej kariery zawodowej i sposobu, po jaki sięgniesz, by zatroszczyć się o bezpieczeństwo Twoich dochodów.

23.01.2024, 15:50
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Marynarz TAX, nowy gracz na rynku – czyli jak możesz uniknąć podwójnego opodatkowania i zabezpieczyć swoje finanse?

Praca na statku to nie tylko ciekawe doświadczenie i możliwość poznawania świata, ale także spore wyzwanie podatkowe. Marynarze, którzy pracują na zagranicznych jednostkach, muszą zmierzyć się z różnymi systemami podatkowymi, zależnymi od tego, w jakich krajach osiągają dochody czy gdzie siedzibę mają armatorzy.

20.12.2023, 21:20
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rolnik szuka w Gdyni sensacji, a mógłby szukać żony

Bałtycki Terminal Zbożowy stał się nagle przedmiotem zainteresowania rolników, a powodem jest przetarg rozstrzygnięty na rzecz najkorzystniejszej dla biznesu morskiego oferty. Nowym dzierżawcą, który zgłosił najlepszą ofertę, zainteresowała się Komisja rolnictwa i rozwoju wsi. Wezwała Prezesa Rady Ministrów do unieważnienia postępowania konkursowego w sprawie wydzierżawienia terminala zbożowego w Porcie Gdynia.

13.12.2023, 14:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Mega statki odpłyną z portów UE unikając opłat ETS. Czy ominą również Morze Północne i Bałtyk?

Malta Maritime Forum wyraziło zaniepokojenie „bezpośrednim ryzykiem” prognozując, że operatorzy żeglugowi wycofają się z Malty w wyniku wprowadzenia w przyszłym roku przez Unię Europejską podatku ekologicznego.

13.11.2023, 12:44
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Rozliczenia marynarzy: Malezja – od 01.01.2024 roku niekorzystne zmiany umowy podatkowej

W dniu 1 stycznia 2024 roku zaczyna obowiązywać nowa umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania z Malezją, która została podpisana w dniu 08.07.2013 roku. Zmiana umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania z Malezją diametralnie zmieni sytuację prawno-podatkową marynarzy zatrudnionych na statkach eksploatowanych w transporcie międzynarodowym przez podmiot z faktycznym zarządem w Malezji.

13.11.2023, 11:00

Dziękujemy za wysłane grafiki.