Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, operatora Polferries, zdradza jakie plany znajdą się w opracowywanej właśnie strategii spółki na najbliższe lata.
W Świnoujściu odbyło się dzisiaj oficjalne wprowadzenie nowego promu Polferries Varsovia na linię do Ystad. Była to okazja do powitania jednostki i zaprezentowania jej mediom, oficjelom i partnerom, bo statek pływa między Świnoujściem i Ystad już od ponad miesiąca.
W dniu dzisiejszym (23 sierpnia) w Sali Senatu Politechniki Morskiej w Szczecinie obradowało Walne Zgromadzenie Związku Armatorów Polskich (ZAP), organizacji zrzeszającej najważniejsze krajowe przedsiębiorstwa żeglugowe. Głównym punktem spotkania był wybór nowych władz związku a gościem specjalnym był wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Projekt wyposażenia polskich armatorów w nową flotę jest priorytetowy – powiedział w czwartek wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Zaprzeczył, by resort miał w planach przyłączenie Polferries do Unity Line lub prywatyzację Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Rada Nadzorcza Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. rozstrzygnęła konkursy na stanowiska prezesa i członka zarządu spółki. Po przeprowadzonych rozmowach, zdecydowano o powierzeniu tych funkcji kolejno Piotrowi Redmerskiemu oraz Arturowi Krasińskiemu.
Konkurs na prezesa zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Rada nadzorcza spółki spotkała się z dwoma kandydatami, którzy złożyli aplikacje w tym postępowaniu i dokonała wyboru.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o ważnej zmianie personalnej w PŻB. Dotychczasowy dyrektor został odwołany z urzędu.
Prawie pięć lat temu, w szwedzkim porcie Ystad, przedstawiciele zarządów portów Szczecin-Świnoujście i Ystad oraz polskiego armatora promowego – Polskiej Żeglugi Bałtyckiej podpisali list intencyjny dotyczący trójstronnej współpracy. Umowa warta 130 mln euro zakładała wprowadzenie do eksploatacji na trasie Świnoujście-Ystad przez polskiego armatora dwóch nowych dużych promów. Jeden z nich miał rozpocząć prace w 2019 roku. Szwedzi zobowiązali się natomiast dostosować infrastrukturę i rozbudować nabrzeża portu w Ystad, by tak duże
Jak poinformowało Radio Szczecin, Piotr Redmerski nie jest już prezesem Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Ze stanowiska został odwołany podczas dzisiejszego posiedzenia rady nadzorczej spółki.
Spółka LOTOS Asfalt zawarła pod koniec listopada br. kolejny roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką. Porozumienie dotyczy dostaw niskosiarkowego, morskiego paliwa żeglugowego – RMD80, które będzie napędzać wszystkie promy armatora. Wartość umowy to około 66 mln złotych.
Brak tlenu pod pokładem przyczyną śmierci części ofiar katastrofy jachtu Bayesian
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Akademia Straży Przybrzeżnej Stanów Zjednoczonych z oskarżeniami o napaści seksualne
Katastrofa ekologiczna na hiszpańskim wybrzeżu spowodowała zamknięcie plaż
ATM Terminals inauguruje modernizację największego terminala kontenerowego w Afryce Zachodniej
Szkolenie snajperskie na pokładzie polskiej fregaty. Wyjątkowe strzelanie na morzu