Już 26 lipca w Paryżu rozpocznie się ceremonia otwarcia jednej z największych imprez sportowych na świecie – Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024. O przygotowaniach do obsługi logistycznej i wyzwaniach w organizacji pierwszych transportów mówi CEVA Logistics, która razem z Grupą CMA CGM, jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym tego wydarzenia i Partnerem Technicznym Sztafety z Pochodnią.
Oficjalny partner logistyczny Igrzysk Paryż 2024, Grupa CMA CGM, globalny gracz w zakresie rozwiązań morskich, lądowych, lotniczych i logistycznych, wykorzysta wiedzę ekspercką 180 tys. pracowników, aby sprostać wyzwaniu organizacji największego wydarzenia sportowego na świecie.
Paweł Tarnowski (Sopocki Klub Żeglarski), aktualny wicemistrz świata w windsurfingowej klasie iQFoil uzyskał rekomendację Zespołu ds. Przygotowań Olimpijskich Polskiego Związku Żeglarskiego do reprezentowania Polski w Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu. Rekomendacja wymaga formalnego zatwierdzenia przez Zarząd PZŻ, a następnie Zarząd Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Mistrzostwa świata klas olimpijskich w żeglarstwie będą pierwszą szansą na uzyskanie kwalifikacji do Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Najważniejsza impreza sezonu odbędzie się w Hadze w dniach 10-20 sierpnia. Polskę będą reprezentować żeglarze w dziewięciu konkurencjach olimpijskich oraz w dwóch klasach dla żeglarzy z niepełnosprawnościami.
W tym roku polscy żeglarze rozpoczynają walkę o olimpijskie paszporty. Najpierw trzeba wywalczyć kwalifikację dla kraju, a w następnej kolejności zawodnicy i zawodniczki rywalizować będą o nominację imienną na Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024. W każdej z 10 żeglarskich konkurencji olimpijskich na igrzyskach może wystartować jeden reprezentant (załoga) z danego kraju.
W niedzielę 19 maja zakończyło się w Londynie spotkanie World Sailing. Wybrano na nim sprzęt na igrzyska olimpijskie w Paryżu w 2024 roku. Podczas niego zatwierdzono m.in. klasy Laser Standard i Laser Radial, które mogły wypaść z programu igrzysk, ale niepewny pozostał los sprzętu windsurfingowego i nadal nie wiadomo czy będzie to klasa RS:X.
Międzynarodowa Federacja Żeglarska World Sailing odpowiedziała na kilka pytań związanych z wyborem sprzętu do poszczególnych konkurencji żeglarskich, które mają znaleźć się w programie igrzysk olimpijskich Paryż 2024.
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Grecja rezygnuje z zakupu okrętów LCS typu Freedom. "Zbyt zużyte"
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
AU: trwa proces pozyskiwania okrętu podwodnego w ramach programu Orka
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Byli członkowie zarządu PGE bez absolutorium