• <
mewo_2022
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Dłuższe transporty ładunków masowych. Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 20-24/2024)

Ilość ropy naftowej i produktów naftowych przepływających wokół Przylądka Dobrej Nadziei, położonego na południowym krańcu Afryki, wzrosła o prawie 50% w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2024 r. w porównaniu ze średnią w 2023 r., ponieważ statki handlowe ominęły wąskie gardła na Bliskim Wschodzie.

26.06.2024, 12:50
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Polskie porty w 2030. Dokąd płyniemy i jaki obrać kurs?

Kongres Polskie Porty 2030 otworzył dyskusję na temat tego jaką rolę będą spełniały polskie porty morskie w perspektywie 2040, a nawet 2050 r. Porty na świecie rozwijają się niezwykle dynamicznie, bo wymuszają to potrzeby globalizacji. Gospodarka polska coraz głębiej wkomponowuje się w światową i porty morskie mają w tym niepodważalny udział.

20.06.2024, 15:47
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Niemieckie okręty przekroczyły Kanał Panamski. Będą wykonywać zadania na Pacyfiku

Fregata FGS Baden-Württemberg (F222) i okręt zaopatrzeniowy FGS Frankfurt am Main (A1412) dotarły na Pacyfik w nocy z 1 na 2 czerwca, pokonując Kanał Panamski w ciągu ośmiu godzin. To element budowania niemieckiej polityki morskiej na dalekich akwenach, w ramach której siły Deutsche Marine odwiedzają porty i służą rozwijaniu partnerstwa morskiego i bezpieczeństwa.

06.06.2024, 11:46
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Posidonia 2024 nie mieści się w hali wystawowej. Największa edycja w historii

Organizatorzy targów Posidonia 2024 podali, że będzie to największa edycja w sześćdziesięcioletniej historii wydarzenia. Ze względu na wielkie zainteresowanie wystawców konieczne było dobudowanie namiotów wystawienniczych.

02.06.2024, 19:35
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Wyższe zanurzenie w Kanale Panamskim pół miesiąca przed czasem

Zarząd Kanału Panamskiego zwiększył dopuszczalne zanurzenie w śluzach Neoponamax do 45 stóp (13,7 m). Pierwotnie korektę tę zapowiedziano na 15 czerwca.

31.05.2024, 11:24
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Panama. Pierwsi przesiedleńcy klimatyczni opuszczają wyspę zagrożoną rosnącym poziomem wody

Około 1200 osób z rdzennej społeczności Guna opuści przeludnioną i zagrożoną rosnącym poziomem morza wyspę Carti Sugdupu. W środę otrzymali oni od władz Panamy nowe domy na kontynencie. Media określają ich jako pierwszych przesiedleńców klimatycznych w kraju.

30.05.2024, 10:19
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorowe dla 10 nowych holowników obsługujących Kanał Panamski

Zarząd Kanału Panamskiego zamówił dziesięć hybrydowych holowników ciągnikowych od europejskiego stoczniowca Astilleros Armón, z opcjami na kolejne 10 podobnych jednostek. Norweska firma Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorów dla statków hybrydowo-elektrycznych. Zawarty kontrakt dotyczy holowników o długości 30 metrów i uciągu 70 ton. Został podpisany w październiku 2023 roku i wyceniony na 150 mln dolarów.

24.05.2024, 10:34
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rynkowe fluktuacje. Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 15-19/2024)

Fluktuacje parametrów rynków żeglugowych obserwowano w przewozach masowych. Po umiarkowanie krótkim dobrym okresie, nastąpił spadek. Ogólnie rzecz biorąc rynek przewozów masowych pozostaje nadal trudny i niepewny, ale strony rynku chcą wierzyć w pozytywną perspektywę, odnajdując pozytywne sygnały płynaće z otoczenia gospodarczego. Pewniejsze i lepsze warunki panują w przewozach ropy naftowej i jej pochodnych. Niestety jest to spowodowane ograniczonym dostępem do zbiornikowców. Wynika to z zaangażowania ich części w proceder przew

23.05.2024, 12:07
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Polskie rolnictwo potrzebuje agroportów

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.

29.04.2024, 10:34
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Masowce – królowie oceanów i portów

Flota handlowa do przewozu ładunków suchych masowych (ponad 20 tys. dwt) liczy obecnie ponad 11 300 jednostek o nośności ponad 940 mln t. Flota zbiornikowców do przewozu ropy naftowej powyżej 60 tys. dwt wynosi obecnie 2 192 jednostki, o nośności 442,11 mln t. – podaje Banchero Costa. Flota zdolna do przewozu kontenerów to ponad 6 900 statków o nośności ponad 350 mln t. – wynika z danych Alphaliner.

29.04.2024, 09:48

Dziękujemy za wysłane grafiki.