W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2021 roku przeładunki na terminalu paliwowym (Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych) w Porcie Gdynia wzrosły o 57,5 proc. - w stosunku do okresu styczeń-kwiecień 2020 roku, zaś o 181 proc. wzrosły w kwietniu 2021roku (200 755, 24 ton) w porównaniu do wyniku z kwietnia 2020 roku (71 434, 52 ton).
Wzrost zainteresowania importem paliw drogą morską wzmocnił współpracę Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. oraz PERN, które dążą do przeistoczenia Portu Gdynia w niezależny, morski hub paliwowy. Baza Paliw w Dębogórzu, korzystająca z terminala paliwowego na falochronie, staje się znaczącym ogniwem importu przetworów naftowych drogą morską.
Przeładunki paliw płynnych w gdyńskim porcie wykazują wyraźną tendencję wzrostową. W czerwcu 2020 r. przeładowane zostało 209,5 tys. ton, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2019 r. - 127,1 tys. ton - jest wzrostem o 65%.
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, wprowadził na rynek kolejne innowacyjne i rewolucyjne rozwiązanie –flexitanki montowane w kontenerach 40-stopowych do masowego transportu napojów i substancji płynnych w warunkach chłodniczych oraz temperaturze otoczenia. Przy projektowaniu zastosowano unikalną i opatentowaną technologię, zapobiegającą nadmiernym ruchom płynu wewnątrz zbiornika.
Korpus Strażników Rewolucji Islamskiej, będący elitarną formacją sił zbrojnych Iranu, zatrzymał w Zatoce Perskiej statek przemycający paliwa płynne oraz jego 16-osobową malezyjską załogę - poinformowała w poniedziałek irańska państwowa agencja IRNA.
Obserwowany od kilku lat wzrost przeładunku paliw płynnych na rynku transportu morskiego, spowodował konieczność modernizacji Stanowiska Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia (SPPP).
Konsumpcja paliw płynnych w 2018 r. wzrosła o 3 proc., a rynek dla paliw samochodowych wzrósł o 2,6 proc. - wynika z zaprezentowanego w poniedziałek rocznego raportu Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego.
Sejmik woj. pomorskiego apeluje o wstrzymanie prac zmierzających do konsolidacji rynku paliw płynnych w Polsce. Przejęcie kontroli nad Lotosem przez Orlen będzie miało poważne negatywne znaczenie dla gospodarki Pomorza – argumentuje PO. Zdaniem PiS to polityczna hucpa i histeria.
Planowane jest spotkanie, z udziałem mediatora, przedstawicieli zarządu Operatora Logistycznego Paliw Płynnych i NSZZ „Solidarność” tej spółki, w ramach trwającego tam od lipca sporu zbiorowego, dotyczącego warunków zatrudnienia pracowników po połączeniu z PERN z początkiem 2018 r.
Na całym świecie rośnie zarówno produkcja, jak i konsumpcja płynnego gazu LPG. Eksperci z sektora paliwowego prognozują, że ten trend się utrzyma. W Polsce rodzima produkcja LPG odpowiada zaledwie za jedną piątą zapotrzebowania, dlatego odpowiedzią na rosnące potrzeby konsumpcyjne jest import tego surowca, głównie z Rosji. Eksperci zaznaczają, że wraz z rosnącą produkcją nastąpi pozytywna presja na ceny, która może je obniżyć i ustabilizować, a to dobra informacja szczególnie dla kierowców tankujących LPG.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024