Zaprojektowanie konstrukcji żelbetowej inwestycji Baltic Towers było prawdziwym inżynierskim wyzwaniem: hala ma powierzchnię blisko 6 hektarów i 35,5 metrów wysokości nawy głównej. Z wywiadu z Marcinem, konstruktorem Działu Projektowego Pekabex, dowiecie się jak powstawał ten projekt.
Konfigurowalny, cyfrowy bliźniak morskich farm wiatrowych zostanie opracowany w ramach unijnego projektu, w którym uczestniczy m.in. Politechnika Gdańska. To innowacja, która ma zwiększyć niezawodność i bezpieczeństwo energetyczne. Naukowcy z PG będą odpowiadać za opracowanie modeli uczenia maszynowego do wczesnego wykrywania i prognozowania możliwości wystąpienia usterek w turbinach wiatrowych.
Brytyjscy inżynierowie budujący okręty podwodne o napędzie atomowym korzystali z oprogramowania, którego zaprojektowanie zlecono na Białorusi i w Rosji, co jest niezgodne z zasadami ministerstwa obrony – ujawnił dziennik „Daily Telegraph”.
Prezydent podpisał 11 czerwca 2024 r. ustawę o zmianie ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz niektórych innych ustaw. Ustawa weszła w życie z dniem 01 lipca 2024 r. Wprowadzone przepisy mają na celu implementację dyrektywy Rady (UE) 2021/514 z 22.3.2021 r. zmieniającej dyrektywę 2011/16/UE w sprawie współpracy administracyjnej w dziedzinie opodatkowania (tj. dyrektywy DAC7).
Grupa CMA CGM w II kwartale br. utrzymuje dynamikę przychodów mimo zakłóceń na głównych połączeniach liniowych. Zysk operacyjny w drugim kwartale spadł co prawda o 4% rok do roku, ale kondycja firmy jest wciąż świetna. CMA CGM nadal modernizuje i rozwija flotę statków. Nowe statki są nowocześniejsze, innowacyjne i przyjazne dla środowiska. CMA CGM uczestniczy aktywnie w dekarbonizacji żeglugi.
Z 250 mln zł na budowę systemu monitoringu rzek tylko połowa ma być przeznaczona na stacje pomiarowe; reszta pójdzie na wynagrodzenia, wynajęcie biur, zakup samochodów, łodzi, dronów - pisze w czwartek "Dziennik Gazeta Prawna".
Wielka Brytania dąży do dostosowania swoich sił morskich do najnowszych wyzwań w zakresie wojny minowej. Wiąże się to zarówno z wycofywaniem starych okrętów i wprowadzaniem do służby nowych, a także sięganiem po najnowsze rozwiązania technologiczne. Objawia się to choćby testowaniem różnych, autonomicznych urządzeń i szukaniem sposobów ich wykorzystania w operacjach przeciwminowych na różnych akwenach.
Przełom II i III dekady XXI wieku oznaczał ogromne zmiany w polskiej Marynarce Wojennej, przede wszystkim uruchamiając nowe programy okrętowe i modernizację potencjału formacji. W kolejnym panelu podczas I Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa omówiono trwające programy, ale też rozwój innych formacji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo morskie.
Kolejne zagrożenie związane z cyberberpieczeństwem w żegludze. Firma ESET twierdzi, że grupa chińskich hakerów umieszczała złośliwe oprogramowanie w systemach komputerowych na greckich, norweskich i holenderskich statkach towarowych.
Jak poinformowała 13 czerwca norweska firma, prezentowana w projekcie konstrukcja jest oparta jest na masowcu Kamsarmax o nośności 82 000 DWT. Ma zapewniać oszczędność kosztów paliwa na poziomie 40-50%, pozwalając właścicielom statków osiągnąć surowe przyszłe cele w zakresie emisji przy użyciu konwencjonalnych paliw. Koncept "Super-Efficient Bulker" ma na nowo zdefiniować standardy branżowe, oferując właścicielom statków środki do spełnienia rygorystycznych przyszłych celów zgodności bez rezygnacji z paliw konwencjonalnych.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku