• <
mewo_2022
nauta_2024
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie

Kara równa trzykrotności zapłaty za fracht może grozić przewoźnikowi, który opóźni rozładunek na terenie Niemiec. Tamtejsze prawo pod tym względem jest bardziej rygorystyczne od konwencji CMR, która sugeruje sankcję równą wartości frachtu. Zasadność tak surowej kary musi jednak być oparta na konkretnych podstawach, które warto znać, wykonując przewozy na terenie tego kraju.

09.07.2024, 13:13
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Gospodarka w Polsce odczuje kryzys na Morzu Czerwonym. Opóźnienia i wzrosty cen to największe zagrożenie

Od kilku tygodni trwają ataki jemeńskich rebeliantów Huti na statki towarowe i kontenerowce przepływające przez Morze Czerwone, będące – wraz z Kanałem Sueskim – główną drogą morską łączącą Europę z Bliskim Wschodem i Azją. Jak mówią eksperci rynku TSL obecna sytuacja staje się uciążliwa dla logistyki na całym świecie, a kryzys na Morzu Czerwonym oznacza blokadę swobodnego przepływu transportu, co musi odbić się na światowym handlu.

31.01.2024, 13:04
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

WWF krytykuje kanadyjski rząd za opóźnienia w realizacji strategii ograniczenia hałasu oceanicznego

Kanadyjski oddział międzynarodowej organizacji ekologicznej WWF skrytykował Parlament za brak zdecydowanych działań odnośnie ograniczania hałasu w oceanach, co jest efektem działalności człowieka. Ma to powodować coraz większe szkody dla gatunków morskich. Jak informują ekolodzy, rząd federalny początkowo zobowiązał się do opublikowania pierwszego projektu swojej strategii dotyczącej zmiany w tym zakresie już w 2021 roku, niemniej tak wciąż się nie stało.

30.01.2024, 15:04
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Maersk ostrzega: strajki w Niemczech spowodują opóźnienia

Dwa duże strajki, jakie prowadzone są właśnie na terenie Niemiec – rolników oraz maszynistów – powodują opóźnienia w transporcie lądowym, a tym samym wpływają na transport morski.

11.01.2024, 13:29
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Umowa o budowę statku – notyfikacja „permissible delay” („force majeure”)

W naszych publikacjach cz I i II Umowa o budowę statku – opóźnienia w budowie i dostawie statku. Część I rozpoczęliśmy analizę postanowień kontraktowych dotyczących opóźnienia w budowie i dostawie statku. W niniejszym opracowaniu kontynuujemy omówienie wymogów związanych z prawidłowym zgłoszeniem okoliczności/zdarzeń mających charakter „siły wyższej” (a szerzej „permissible delay”), które uprawniają stocznię do przedłużenia okresu dostawy statku („delivery date”).

11.12.2023, 12:36
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Umowa o budowę statku – opóźnienia w budowie i dostawie statku. Część II

Niniejsze opracowanie jest kontynuacją Części I Umowa o budowę statku – opóźnienia w budowie i dostawie statku. Podstawowe formularze kontraktowe, charakteryzują się znaczącymi (choć często trudnymi do dostrzeżenia przy pierwszej pobieżnej analizie) różnicami w ujęciu okoliczności i zdarzeń, które skutkują w opóźnieniu terminu budowy i dostawy statku, ale których charakter pozwala stoczni na przesunięcie kontraktowej daty dostawy statku, bez konsekwencji prawnych i finansowych.

16.10.2023, 23:05
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Umowa o budowę statku – opóźnienia w budowie i dostawie statku. Część I

Termin budowy i dostawy statku, stanowi jeden z elementów istotnych umowy. Jednocześnie, stocznia podejmując proces budowy, musi się liczyć z faktem powstania w trakcie budowy okoliczności, które opóźnią lub wręcz uniemożliwią kontynuację prac przewidzianych umową.

24.08.2023, 09:59
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Amerykański sen o offshore wind zagrożony – połowa projektów z opóźnieniami

Z najnowszego raportu amerykańskiego National Renewable Energy Laboratory (NREL) wynika, że połowa projektów morskich farm wiatrowych rozwijanych w USA jest zagrożona opóźnieniami. Problemem jest brak wymaganej infrastruktury portowej, statków oraz odpowiedniej liczby komponentów produkowanych przez rodzime firmy.

26.01.2023, 21:15
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Edda Wind informuje o opóźnieniach w odbiorze statków dla offshore wind

Edda Wind, norweska spółka zapewniająca statki na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej, poinformowała, że spodziewa się opóźnień w odbiorze zamówionego statku serwisowego typu CSOV Edda Breeze oraz statków serwisowych typu SOV - Edda Brint i Edda Goelo (C416).

05.01.2023, 11:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Opóźnienia w dostawach z Azji uderzają w firmy i konsumentów. Importerzy szukają nowych możliwości transportu

Globalne łańcuchy dostaw nadal są zakłócane przez lokalne ogniska COVID-19, a sytuację dodatkowo pogorszył wybuch wojny w Ukrainie. W efekcie średnie opóźnienie statków na całym świecie wciąż wynosi około tygodnia, a problemy dotkliwie odczuwają zwłaszcza małe i średnie firmy oraz przedsiębiorstwa pracujące w modelu just in time, które utrzymują minimalny poziom zapasów magazynowych. – Dzisiaj nikt nie jest w stanie zagwarantować im płynności dostaw – mówi Piotr Kozłowski z DB Schenker. Sytuacja transportowa uderza też w konsumen

29.06.2022, 09:00

Dziękujemy za wysłane grafiki.