Państwowa Agencja ds. Zamówień Zbrojeniowych Korei Południowej poinformowała, że w stoczni w Geoje odbyła się ceremonia położenia stępki pod drugi z trzech zamówionych okrętów podwodnych serii KSS-III Batch-II. To najnowsze jednostki przeznaczone dla Marynarki Wojennej Republiki Korei, która dąży do zwiększenia zdolności podwodnych celem przeciwstawienia się zagrożeniom ze strony północnego sąsiada. Budowa jest o tyle interesująca, że podobne okręty stanowią "towar eksportowy" firmy, oferowane także Polsce.
Chiński lotniskowiec Shandong przepłynął w pobliżu północnych Filipin w drodze na ćwiczenia na Pacyfiku - przekazał w środę rano tajwański minister obrony. Krótko potem resort poinformował o wykryciu 37 chińskich samolotów, które poleciały w kierunku okrętu.
Z końcem czerwca Agencja Uzbrojenia miała zakończyć trwające od roku wstępne konsultacje rynkowe w sprawie zakupu okrętów podwodnych w ramach programu "Orka". Teraz pojawia się oczekiwanie na dalszy przebieg prac, w tym podanie firm zaproszonych do udziału w przetargu.
Nie kończą się próby szmuglowania narkotyków przez Ocean Atlantycki na pokładzie niewielkich półzanurzalnych jednostek własnej produkcji. Przemytnicy w przypadku wykrycia obierają taktykę niszczenia wszelkich dowodów – ostatni złapani przestępcy zatopili swoją łódź na środku oceanu.
Koncern ze Szwecji poinformował, że zbudowany w 1989 roku okręt podwodny serii A17 HSwMS Södermanland został zwodowany w jego stoczni w Karlskronie, co jest ukoronowaniem intensywnych prac związanych z przywróceniem tej jednostki do służby po latach pozostawania w rezerwie. W 2019 roku ten jak i bliźniaczy HSwMS Östergötland były przedmiotem polsko-szwedzkich, nieudanych rozmów w sprawie nabycia rozwiązania pomostowego dla sił podwodnych Marynarki Wojennej RP.
Międzynarodowy zespół naukowców, w tym z Polski, po raz pierwszy wykazał, że grupa motyli przeleciała nad Oceanem Atlantyckim, pokonując odległość 4200 kilometrów – informuje pismo „Nature Communications”.
Po blisko trzech miesiącach od głośnej katastrofy kontenerowiec M/Dali wyruszył do Norfolk w stanie Wirginia. Opuszcza tym samym okolice Baltimore, gdzie zakończono główne prace związane z odtworzeniem żeglugi na rzece Patapsco. Statek wciąż pozostaje uszkodzony, pozbawiony kotwic, z elementami gruzu oraz zniszczonymi kontenerami oraz ładunkiem, który przewoził w momencie wypadku. Pozostaje teraz pytanie, co stanie się z tą jednostką?
Przyszłość sektora offshore wind w Polsce zależy od adekwatnego rozwoju infrastruktury portowej – to jedna z głównych konkluzji, które wyraźnie wybrzmiały podczas Kongresu Polskie Porty 2030. Rozmawialiśmy z uczestnikami o kluczowych projektach inwestycyjnych oraz wyzwaniach, które należy zaadresować, aby stworzyć optymalne warunki dla budowy i utrzymania morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
Po raz czwarty odbyła się impreza biegowa ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. 23 czerwca uczestnicy zmierzyli się na wyjątkowej trasie, poprowadzonej na terenie terminalu kontenerowego GCT, należącego do grupy Hutchison. Obok promowania aktywności fizycznej wydarzenie łączyło się także z działalnością charytatywną.
Znana z edukacji gości w zakresie balansu i równowagi marka Novotel podpisała właśnie trzyletnią umowę z fundacją WWF (World Wide Fund for Nature). Jej celem jest wsparcie ochrony i odbudowy oceanów na całym świecie poprzez zaangażowanie w ekologiczne inicjatywy. WWF jest światowym liderem w budowaniu zrównoważonej przyszłości dla ludzi i środowiska.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri