Większość statków wykorzystuje silniki diesla do napędu i wytwarzania energii, a duże statki oceaniczne są zazwyczaj napędzane wolnoobrotowymi silnikami wysokoprężnymi. Badanie DNV wykazało, że 25 tys. największych statków, czyli 30% światowej floty, odpowiadało za 80% emisji CO2 – informują autorzy najnowszego raportu DNV Maritime Forecast To 2050.
Z Nabrzeża Angielskiego w Gdyni w swój przedostatni rejs w tym sezonie wypłynął statek szkoleniowo-badawczy Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Horyzont II.
Nową prezes Polskiego Ratownictwa Okrętowego została Monika Maria Lisatowicz. Stawia ona na pracę zespołową i motywację.
Mieszkańcy Wyspy Nowakowskiej na Żuławach Elbląskich skarżą się, że podczas prac na rzece Elbląg powstały szkody spowodowane przez wykonawcę prac. Wykonawca prac na odcinku drogi wodnej przez Mierzeję zapewnia, że ureguluje wszystkie odszkodowania.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie Orlenu, które obraduje we wtorek w Płocku (Mazowieckie), nie udzieliło absolutorium 11 członkom zarządu pełniącym swe funkcje w 2023 r., w tym ówczesnemu prezesowi spółki Danielowi Obajtkowi.
W fabryce RENK Group w Augsburgu odbyły się testy fabryczne pierwszej z przekładni dla budowanej, wielozadaniowej fregaty programu "Miecznik". Za kilka miesięcy zostanie ona zamontowana w siłowni okrętowej jednostki powstającej w PGZ Stocznia Wojenna.
Zarząd Orlenu poinformował we wtorek o zwołaniu na 25 czerwca br. Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia spółki i przedstawił projekty uchwał, zakładające m.in. nieudzielenie absolutorium za 2023 r. wszystkim byłym członkom zarządu, w tym Danielowi Obajtkowi.
Zabytkowy most obrotowy w Giżycku na kanale łuczańskim przez jakiś czas nie będzie otwierany dla żeglarzy. Oznacza to, że jachty i statki nie będą mogły pod nim przepłynąć. Nie wiadomo, jak długo potrwa usunięcie awarii mostu.
Nowy pakiet rozwiązań w postaci steru strumieniowego i systemu sterowania napędem firmy Wärtsilä ma stanowić innowacyjne rozwiązanie w zakresie prowadzenia dynamicznego pozycjonowania na morzu, co jest współcześnie istotne przy prowadzeniu prac w ramach offshore, gdzie jest istotne utrzymywanie pozycji statku przez długi czas w jednym miejscu. Ma to zapewnić lepszą wydajność operacyjną.
Działalność i wyniki ekonomiczne Grupy Kongsberg w 2023 r. dowiodły, że działalność w przemysłach obronnych, morskich i kosmicznych to dobry i perspektywiczny biznes. Portfel zamówień Grupy wzrósł z 63 256 NOK na koniec 2022 r. do 88 550 mln NOK na koniec 2023 r. Portfel zamówień Kongsberg Maritime wzrósł o 2 674 mln NOK, Kongsberg Defence & Aerospace o 21 837 mln NOK, Kongsberg Discovery o 496 mln NOK, a Kongsberg Digital o 884 mln NOK w ciągu roku.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku