Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na roboty pogłębiarskie na rzece Elbląg. Jest to IV Etap „Budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”.
W środę, 5 lipca rozpocznie się ruch kołowy przez most nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo. Most został zbudowany w ramach „Drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską cz. II”, której inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni. Most pozytywnie przeszedł próby obciążeniowe w kwietniu, uzyskał niezbędne zgody i został dopuszczony do użytkowania.
Most obrotowy w Nowakowie, budowany w ramach drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, zostanie oddany do użytku przed wakacjami. To trzeci i największy most obrotowy na nowym szlaku do Elbląga - podała PAP rzeczniczka inwestora Urzędu Morskiegow Gdyni Magdalena Kierzkowska.
Budowany w ramach drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską most obrotowy w Nowakowie pozytywnie przeszedł próby obciążeniowe. Odbyły się one w kwietniu, kiedy to również przeprowadzono z powodzeniem testowy obrót całej konstrukcji.
Zakończona we wrześniu 2022 roku część budowy dwudziestotrzykilometrowej drogi wodnej, łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, to jak wiadomo jeszcze nie koniec całej inwestycji. Kanał Żeglugowy wraz z towarzyszącą mu infrastrukturą oraz wyspą na Zalewie Wiślanym był pierwszym etapem, jaki został zrealizowany przez Urząd Morski w Gdyni w ramach programu wieloletniego. Cały czas trwają prace, związane z kolejnymi etapami.
Prace przy pogłębianiu toru wodnego na Zalewie Wiślanym, dzięki któremu do portu w Elblągu będą mogły wpływać większe jednostki zostały wstrzymane. Akwen zamarzł. Roboty pogłębiarskie są obecnie zaawansowane w 80 proc. - podał PAP Urząd Morski w Gdyni.
Coraz bardziej zaawansowane są prace na drugim etapie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Umowa między inwestorem – Urzędem Morskim w Gdyni, a wykonawcą – firmą Budimex SA została podpisana w kwietniu ubiegłego roku. Wartość kontraktu wynosi ponad 574 mln zł, a czas przewidziany na jego realizację to 24 miesiące.
Żuławy to region o niezwykłych walorach krajobrazowych, przyrodniczych i turystycznych. Jednak ze względu na usytuowanie teren należy do grupy obszarów o najwyższym stopniu zagrożenia powodziowego w Polsce. Biorąc pod uwagę już zaistniałe i prognozowane zmiany klimatyczne, można stwierdzić, że dalsze funkcjonowanie Żuław jest uzależnione od nowoczesnej i sprawnie działającej infrastruktury przeciwpowodziowej oraz systemu zarządzania kryzysowego.
W kwietniu minie rok od podpisania kontraktu na realizację drugiego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Ten etap inwestycji polega na obudowie brzegów rzeki Elbląg, przebudowie kolizji teletechnicznych oraz energetycznych, a także wykonaniu odcinka drogi powiatowej i mostu obrotowego nad rzeką Elbląg. Nowy most zastąpi obecną, trudną nawigacyjnie przeprawę w miejscowości Nowakowo.
Silny wiatr tłoczy wodę z Zalewu Wiślanego do rzeki Elbląg, co powoduje tzw. cofkę - poinformowała tamtejsza straż pożarna. Strażacy uszczelnili przeciekający wał przeciwpowodziowy w Nowakowie, w Elblągu wprowadzono wieczorem stan pogotowia przeciwpowodziowego.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych