Geopolityka, gospodarka, technologia – wszystkie czynniki, które wpływają na funkcjonowanie branży morskiej zmieniają się niemal z miesiąca na miesiąc. Jak powinna wyglądać ewolucja stoczni? W jaki sposób mają odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Czy sytuacja geopolityczna wymusi większą rywalizację, czy większą współpracę? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poszukamy w branżowym gronie podczas tegorocznej edycji konferencji na morzu „Rejs z GospodarkaMorska.pl”.
Pomimo konkurencyjnego krajobrazu, w którym poruszają się firmy z łańcucha dostaw dla energetyki wiatrowej, można wyczuć dużą chęć zaangażowania w otwarty dialog na temat wspólnych wyzwań. Mimo mocnej konkurencji i rywalizacji o najlepsze rozwiązania firmy z branży wiatrowej chcą wspólnie wspierać transformację energetyczną. O perspektywach współpracy z tzw. „Tier 1” dyskutowano podczas Międzynarodowego Dnia Dostawców organizowanego przez Wind Industry Hub na Konferencji PSEW w Świnoujściu.
Trzy miesiące przed rozpoczęciem SMM Hamburg dało przedsmak międzynarodowej konferencji na temat bezpieczeństwa i obrony morskiej. Program MS&D (maritime security and defence) w dniach 5 i 6 września obejmie nie tylko najnowsze trendy w przemyśle stoczniowym, ale także zagadnienia geostrategiczne. Członkami panelu będą osoby publiczne, takie jak były ukraiński wiceminister obrony Igor Kabanenko i dr Jyh-Shyang Sheu z Tajwańskiego Instytutu Badań nad Obroną Narodową i Bezpieczeństwem.
Dobrze znany w Polsce, norweski operator promowy Torghatten przy wsparciu Kongsberg Maritime wprowadzą system pozwalający na pływanie promów autonomicznych. Rozwiązanie zostanie zastosowane na połączeniu Flakk-Rørvik.
W stoczni Riva Trigoso w Genui, należącej do Fincantieri, zwodowano dziesiątą fregatę typu Carlo Bergamini, która wejdzie w skład sił morskich Włoch (Marina Militare). Przyszły Emilio Branchi (F 599) ma wejść do służby w przyszłym roku.
List intencyjny przewiduje podjęcie ścisłej współpracy w zakresie dostarczenia kadłubów dla rozwijanej przez PGZ Stocznia Wojenna platformy pływającej zdolnej do wykonywania szerokiego zakresu misji, zarówno o charakterze militarnym, jak i cywilnym.
21 maja został uruchomiony w Tokio rogramu współpracy społecznej pn. „Nauka o zarządzaniu kontenerami” (Container Management Science), we współpracy z uniwersytetem. Ma to stanowić krok w kierunku sprostania coraz bardziej złożonym i różnorodnym wyzwaniom stojącym przed branżą morską. Program ma zgromadzić ekspertów z różnych dziedzin akademickich w celu wspierania długoterminowej współpracy między przemysłem a środowiskiem akademickim w celu rozwoju zrównoważonej i przyszłościowej żeglugi kontenerowej.
Pod koniec marca miało miejsce swoiste zakończenie pewnej ery – nie wspominając o nowym początku – kiedy brytyjski operator Tidal Transit kupił swój ostatni, w historii, statek napędzany silnikiem wysokoprężnym – przekonuje Martin Conway, redaktor RINA.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna wraz z Partnerami otworzyła w Gdańskim Parku Naukowo – Technologicznym nowy rozdział cyfrowej gospodarki. Inauguracja Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych otworzyła dostęp do bezpłatnych, specjalistycznych usług związanych z wdrożeniem innowacji cyfrowych dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Po tym, jak w zeszłym roku chiński producent turbin wiatrowych ogłosił sukces w pracach nad turbiną o mocy 20 MW, zachodni dostawcy postanowili nie brać udziału w wyścigu za wszelką cenę i skupić się na mniejszych, ale – ich zdaniem – bardziej optymalnych pod różnymi względami turbinach.
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie