Norweska stocznia Fosen Yard po raz kolejny w swojej historii ogłosiła upadłość.
Od wczoraj morski internet huczał od spekulacji na temat promu, który wypłynął z norweskiej Rissy w kierunku Gdyni. Dziś jednostka przypłynęła. Polferries konsekwentnie zaprzecza, jakoby miał on zasilić ich flotę. W czyje ręce trafi?
Na koniec roku, pomimo nadal trwającej pandemii, ale dzięki nadziei pokonania światowego kryzysu rynki odreagowały i wydawałoby się, że szykowały na nowy rozdział w historii gospodarki. Pokryzysowa odbudowa w połączeniu z potrzebną i nieuniknioną transformacją spowodują, że rynek w 2021 roku, a w szczególności jego drugiej części może być znaczącym krokiem w nową erę.
Norweski stoczniowiec New Havyard Ship Technology zdecydował się przekształcić swoją działalność w stocznię remontowo-serwisową i zmniejszyć liczbę pracowników o około 100 osób.
Duża norweska stocznia zatrudniająca Polaków upadła - Kleven Verft bankrutem. W ubiegły piątek, zarząd stoczni Kleven Verft AS i dwóch spółek zależnych - Kleven Maritime Contract AS i Kleven Maritime Technology AS zgłosił wniosek o upadłość. Z decyzją nie zgadza się dyrektor zarządzający Tomislav Debeljak.
Szok, bezradność i wielka niewiadoma odnośnie przyszłości to dzisiejsze nastroje w firmach w Polsce, Europie i na Świecie. Szybkość rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa oraz coraz bardziej drastyczne środki wprowadzane przez rządy, z jednej strony, wydają się być konieczne, z drugiej, z dnia na dzień, powiększają obawy o przyszłość gospodarki i biznesu. „Przedłużanie kwarantanny zabije więcej ludzi niż koronawirus” te słowa Donalda Trumpa doskonale obrazują dzisiejsze odczucia w gospodarce, również w firmach z sekt
Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowie gotowych jednostek: masowców, kontenerowców, promów typu ro-ro, holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki. W 2019 postawiła na statki rybackie, z naciskiem na jednostki LFC o najwyższym poziomie innowacyjności na rynku. Jej technologie i wykonanie docenili armatorzy na całym
Kolejny statek do obsługi morskich farm wiatrowych typu SOV (Service Operation Vessel) o numerze budowy NB 315 wypłynął z zewnętrznego doku stoczni Ulstein Verft i został ustawiony na nabrzeżu. Statek przygotowuje się teraz do swoich pierwszych prób morskich, które będą miały miejsce na początku marca. Warto przypomnieć, że częściowo wyposażony kadłub tej jednostki został zbudowany w gdyńskiej stoczni Crist.
Chorwacka grupa przemysłowa DIV Group zdecydowała się na zakup norweskiej stoczni Kleven Verft od firmy Hurtigruten. DIV Group jest już obecnie właścicielem Brodosplitu, największego chorwackiego zakładu stoczniowego.
18 września w Stoczni Crist położono stępkę pod budowę drugiego polarnego wycieczkowca National Geographic. Ultranowoczesny statek powstaje dla Amerykańskiej firmy Lindblad Expeditions Holdings. Głównym wykonawcą jest norweska stocznia Ulstein jednak to w polskiej stoczni powstaje w dużym stopniu wyposażony kadłub jednostki.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024