Orlen poinformował, że budowa morskiej farmy wiatrowej Baltic Power rozpocznie się z portu w Rønne na Bornholmie. To z powodu ryzyka, że orlenowski port instalacyjny w Świnoujściu nie będzie gotowy w wystarczającym stopniu w momencie rozpoczęcia prac nad farmą. To trafne podsumowanie ciągnącego się od lat procesu planowania portów instalacyjnych w Polsce.
Pomimo konkurencyjnego krajobrazu, w którym poruszają się firmy z łańcucha dostaw dla energetyki wiatrowej, można wyczuć dużą chęć zaangażowania w otwarty dialog na temat wspólnych wyzwań. Mimo mocnej konkurencji i rywalizacji o najlepsze rozwiązania firmy z branży wiatrowej chcą wspólnie wspierać transformację energetyczną. O perspektywach współpracy z tzw. „Tier 1” dyskutowano podczas Międzynarodowego Dnia Dostawców organizowanego przez Wind Industry Hub na Konferencji PSEW w Świnoujściu.
Na początku budowy morskiej farmy wiatrowej Baltic Power Orlen będzie wykorzystywał port w Ronne na Bornholmie jako terminal instalacyjny - poinformował we wtorek prezes koncernu Ireneusz Fąfara. Powodem jest opóźnienie w budowie terminala w Świnoujściu.
Przyszłość sektora offshore wind w Polsce zależy od adekwatnego rozwoju infrastruktury portowej – to jedna z głównych konkluzji, które wyraźnie wybrzmiały podczas Kongresu Polskie Porty 2030. Rozmawialiśmy z uczestnikami o kluczowych projektach inwestycyjnych oraz wyzwaniach, które należy zaadresować, aby stworzyć optymalne warunki dla budowy i utrzymania morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
Urząd Morski w Gdyni chce pozyskać fundusze na remont Nabrzeża Maltańskiego i nowy falochron w porcie w Łebie z Krajowego Planu Odbudowy. Stosowną dokumentację przygotuje firma Collect Consulting.
Protea informuje, że dostarczy dwa żurawie z wysięgnikiem łamanym dla stacji transformatorowej morskiej farmy wiatrowej Baltic Power.
W Łebie trwa budowa bazy serwisowej Baltic Power. Generalny wykonawca inwestycji, Erbud, udostępnił rzadkie ujęcia z przebiegu prac.
Spółka Baltic Power rozmawiała z przedstawicielami środowisk rybackich z Ustki, Łeby i Władysławowa rozpoczynając tym samym cykl spotkań informacyjnych na temat budowy pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej. Rozmawiano o perspektywach rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce, a przede wszystkim o zaplanowanym na koniec tego roku rozpoczęciu prac instalacyjnych na Bałtyku.
Projekt realizowany przez G-TEC, będącego podwykonawcą dla konsorcjum, w skład którego wchodzą DEME Offshore, TFKable Group i NKT, obejmował około 130 km eksportowych i 127 km międzysystemowych, które połączą 76 turbin wiatrowych i dwie podstacje morskie.
Cadeler, jedno z wiodących przedsiębiorstw w sektorze offshore na świecie, podsumował 2023 rok. Koncern zanotował przychód, zwiększył flotę i dokonał znaczącej fuzji.
Jacek Siewiera: Musimy zwrócić naszą uwagę w stronę Bałtyku
Statek Oceanograf po rejsie badawczym powrócił do Trójmiasta
Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa rozwija się. Formacja kupuje drony i planuje dalsze wydatki
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Wyjątkowy pokaz ukraińskiej korwety na próbach morskich. Kijów nie ogranicza się tylko do dronów
Royal Navy wysyła okręt aby wspomóc ofiary huraganu Beryl