• <
mewo_2022
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Nowy serwis MSC na trasie Europa-Azja-Ameryka Północna. Statki giganta będą zawijać do Portu Gdańsk i Portu Gdynia

MSC łączy swoje linie SWAN i SENTOSA, obejmujące Daleki Wschód, Morze Bałtyckie i zachodnie wybrzeże USA w jeden serwis SWAN-SENTOSA. Będzie poruszać się nim 20 statków.

02.07.2024, 11:37
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Polskie porty w 2030. Dokąd płyniemy i jaki obrać kurs?

Kongres Polskie Porty 2030 otworzył dyskusję na temat tego jaką rolę będą spełniały polskie porty morskie w perspektywie 2040, a nawet 2050 r. Porty na świecie rozwijają się niezwykle dynamicznie, bo wymuszają to potrzeby globalizacji. Gospodarka polska coraz głębiej wkomponowuje się w światową i porty morskie mają w tym niepodważalny udział.

20.06.2024, 15:47
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

MSC dodaje Hamburg do serwisu SWAN

Linie żeglugowe MSC poinformowały o zmianie rotacji serwisu kontenerowego Swan, który zawija również do Polski. Statki będą wpływać także do Hamburga.

27.05.2024, 21:25
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Australia odrzuciła odpowiedzialność za incydent na Morzu Żółtym z udziałem chińskiego myśliwca

Premier Australii Anthony Albanese odrzucił w środę oskarżenie Chin dotyczące sobotniego incydentu z udziałem maszyn wojskowych w międzynarodowej przestrzeni powietrznej na Morzu Żółtym – informuje AP.

08.05.2024, 20:10
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Bałtyckie porty na światowym rynku kontenerowym w 2023 roku

Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.

10.04.2024, 15:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Z Ningbo w świat: chińskie miasto portowe przekształca się w globalne centrum otwierania się na rynki międzynarodowe

Dla wielu osób miasto Ningbo może nie wydawać się aż tak znaną metropolią chińską jak Pekin i Szanghaj, ale może być bliższe codziennemu życiu: chińskie narzędzia, urządzenia do gotowania ryżu, a nawet nowe pojazdy energetyczne z dużym prawdopodobieństwem będą podróżować przez ocean z chińskiego miasta w prowincji Zhejiang we wschodnich Chinach.

29.03.2024, 16:09
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Do Portu Gdynia zawijają coraz większe statki. Wczoraj z terminalu BCT wypłynął rekordzista

Port w Gdyni opuścił wczoraj kolejny rekordowy statek należący do jednego z gigantów branży żeglugowej, Mediterranean Shipping Company (MSC). Statki należące do tej firmy przybywają do Polski w ramach serwisu SWAN, łączącego chińskie porty z europejskimi.

01.03.2024, 10:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Do Portu Gdańsk pierwszy raz wpłynął kontenerowiec MSC w ramach samodzielnego serwisu Swan

W gdańskim porcie pojawił się statek MSC Ivana (IMO 9398371). Jego "wizyta" odbywa się w ramach serwisu Swan, łączącego porty chińskie z europejskimi.

18.02.2024, 21:50
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Do Baltic Hubu przypłynął kontenerowiec nazwany imieniem gdańskiego podróżnika

Do terminala kontenerowego Baltic Hub w Gdańsku przybił oceaniczny kontenerowiec CMA CGM Georg Forster. Nie byłoby w tym nic specjalnego, gdyby nie fakt, że statek nosi imię urodzonego pod Gdańskiem podróżnika.

14.02.2024, 21:05
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

OOCL wprowadza pierwszy ekologiczny statek o pojemności 24 188 TEU w 2024 roku. Nazwano go OOCL Valencia

Podczas ceremonii, która odbyła się dzisiaj w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (NACKS) zaprezentowano najnowszy statek firmy Orient Overseas Container Line Ltd. („OOCL”) o nośności 24 000 TEU. Jest także siódmą jednostką o ekologicznym napędzie i tak dużej wyporności z zaplanowanej serii dwunastu. To także pierwszy z nich, który będzie obsługiwał trasę między Europą a Azją.

05.01.2024, 20:57

Dziękujemy za wysłane grafiki.