• <
mewo_2022
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Orlen: wykorzystanie Rønne zamiast Świnoujścia to mitygacja ryzyka, ale polski terminal pozostaje strategicznym projektem

Budowa terminala offshore w Świnoujściu przebiega zgodnie z harmonogramem, ale zaczęła się o pół roku za późno, by zmitygować wszystkie ryzyka, jakie mogą pojawić się podczas prac. Dlatego Orlen zdecydował się na wykorzystanie portu w Rønne. Świnoujście nie będzie portem instalacyjnym dla pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej na żadnym etapie jej budowy. Posłuży jednak do budowy kolejnych.

15.07.2024, 23:45
Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie

Wielkie zainteresowanie regatami na Zatoce Gdańskiej. Podsumowanie Energa Nord Cup Gdańsk 2024

7 lipca zakończyły się regaty ENERGA NORD CUP Gdańsk 2024. 19. edycja wydarzenia pobiła wszelkie dotychczasowe rekordy frekwencji. W tym roku w imprezie wzięło udział 1305 żeglarzy na 809 łódkach. Organizatorzy, AZS COSA Galion na Górkach Zachodnich i Yacht Club Gdańsk ocierają pot z czoła i oczy ze zdumienia.

09.07.2024, 11:01

Budowa terminalu instalacyjnego w Świnoujściu wchodzi w końcową fazę

Prace budowlane inwestycji Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. pn. „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do potrzeb morskiej energetyki wiatrowej” weszły w końcowy etap realizacji. Prace inwestycyjne przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem i zapisami kontraktowymi uzgodnionymi z przyszłym dzierżawcą Orlen Neptun 2 Spółką z o.o., generalnym wykonawcą robót budowlanych jak również z umową o dofinansowanie ze środków CEF, podpisaną z Komisją Europejską.

07.07.2024, 21:45
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Wyjątkowy pokaz ukraińskiej korwety na próbach morskich. Kijów nie ogranicza się tylko do dronów

Marynarka Wojenna Ukrainy (Військово-Морські Сили ЗС України) zaprezentowała nagranie, na którym widać, jak z tureckiej stoczni wychodzi pierwsza z dwóch zamówionych korwet typu Ada, Hetman Iwan Mazepa (F211) celem odbycia kolejnych prób morskich, trwających od maja tego roku. W ten sposób kraj pokazuje dążenie do odbudowy swojego morskiego potencjału oraz zapewnienia bezpieczeństwa w domenie morskiej. To też dowodzi, że mimo sukcesów w wykorzystaniu dronów, władze nie rezygnują z inwestycji w klasyczne siły okrętowe.

05.07.2024, 20:38
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Święto Marynarki Wojennej. Zwiedzanie okrętu podwodnego ORP Orzeł i wiele innych atrakcji [ZDJĘCIA]

W dniach 29 i 30 czerwca odbyły się obchody Święta Marynarki Wojennej. Najpierw w Świnoujściu i potem w Gdyni morski rodzaj sił zbrojnych przygotował szereg wydarzeń i atrakcji skierowanych do mieszkańców i turystów, przybliżając tematy związane z obronnością morską. Była to także okazja do podkreślenia znaczenia sił morskich w aparacie bezpieczeństwa państwa.

01.07.2024, 20:09
Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie

Silny wiatr nie sprzyjał każdemu. ENERGA NORD CUP Gdańsk 2024

Wiele się działo na Zatoce Gdańskiej w drugi weekend regat ENERGA NORD CUP Gdańsk 2024.

01.07.2024, 06:00
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Orlen Neptun z nowym prezesem

Nowym Prezesem Zarządu ORLEN Neptun, spółce odpowiadającej w Grupie ORLEN za rozwój projektów offshore wind, został mianowany Janusz Bil.

28.06.2024, 12:01
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ani Gdynia, ani Gdańsk, ani Świnoujście. Budowa morskich farm wiatrowych wystartuje z Bornholmu

Orlen poinformował, że budowa morskiej farmy wiatrowej Baltic Power rozpocznie się z portu w Rønne na Bornholmie. To z powodu ryzyka, że orlenowski port instalacyjny w Świnoujściu nie będzie gotowy w wystarczającym stopniu w momencie rozpoczęcia prac nad farmą. To trafne podsumowanie ciągnącego się od lat procesu planowania portów instalacyjnych w Polsce.

27.06.2024, 14:25
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kongres Polskie Porty 2030. Trzeba myśleć o przyszłości

Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.

14.06.2024, 02:10
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Małe porty liczą na duże zmiany – senatorowie obradowali w Kołobrzegu

Małe porty morskie, tak jak te o podstawowym znaczeniu, powinny zostać uznane za infrastrukturę krytyczną. Ich rozwój i przygotowanie do MEW, może przyspieszyć centralny fundusz, a Urzędom Morskim trzeba zwiększyć budżety na bieżące utrzymanie dostępności do portów. Takie postulaty padły w Kołobrzegu, podczas wyjazdowego posiedzenia senackiej Komisji Samorządu Terytorialnego Administracji Państwowej.

13.06.2024, 13:41

Dziękujemy za wysłane grafiki.