Do gdyńskiego portu wojennego wszedł na krótko okręt rozpoznania radioelektronicznego HswMS Artemis (A202), wchodzący w skład Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej (Svenska Marinen). Prawdopodobnie celem było uzupełnienie zapasów i przygotowanie do dalszego działania. Ze względu na podobieństwo do powstających okrętów SIGINT programu "Delfin" oraz faktu, że kadłub jednostki powstawał w dwóch gdyńskich stoczniach, wzbudza ona duże zainteresowanie.
70 uczestników we wtorek wzięło udział we wspólnych ćwiczeniach służb ratunkowych na Zalewie Szczecińskim. Scenariusz zakładał wybuch na pokładzie Nawigatora XXI – statku szkolno-badawczego Politechniki Morskiej w Szczecinie.
Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej przyznało Wydziałowi Nawigacyjnemu PM certyfikat kształcenia hydrografów morskich kategorii A.
Stena Line, jeden z wiodących europejskich operatorów promowych, odnotowuje obecnie znaczną redukcję zużycia paliwa dzięki strategicznemu wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Zastosowanie zaawansowanego systemu o nazwie Voyage Optimization System, optymalizuje operacje statku, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o 1 do 5%.
Po rozpoczętej w zeszłym roku zwycięskiej passie, pływający pod polską banderą Yacht Klubu Polski Gdynia WindWhisper 44 powrócił do rywalizacji. I była to wymarzona inauguracja sezonu. Kolejne zwycięstwo nasi żeglarze odnieśli w minionym tygodniu w regatach Palma Vela organizowanych na Majorce przez Royal Club Nautico Palma.
Jeśli morskie mapy elektroniczne (ENC) będą powszechnie dostępne, odegrają niezwykle ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa statków. Niezawodne mapy elektroniczne są niezbędne w czasach, gdy coraz częściej mamy do czynienia z zakłóceniami sygnału GPS, cyberatakami, wyłączeniami systemów identyfikacyjnych statków oraz włamaniami do sieci informatycznych flot, spedytorów, operatorów logistycznych i portów.
Analitycy i komentatorzy donoszą o wzroście zakłóceń GPS na Morzu Bałtyckim. Jako przyczynę tego stanu wskazują stację zagłuszającą, która znajduje się w Obwodzie Królewieckim, a także inne tego typu obiekty na terytorium Rosji. Wpływa to na utrudnienie w poruszaniu się na bałtyckim akwenie. Zdaniem władz i ekspertów od bezpieczeństwa stanowi to zagrożenie dla ruchu morskiego, acz dotąd nie podjęto przeciwdziałań wobec tego problemu.
Nowy pakiet rozwiązań w postaci steru strumieniowego i systemu sterowania napędem firmy Wärtsilä ma stanowić innowacyjne rozwiązanie w zakresie prowadzenia dynamicznego pozycjonowania na morzu, co jest współcześnie istotne przy prowadzeniu prac w ramach offshore, gdzie jest istotne utrzymywanie pozycji statku przez długi czas w jednym miejscu. Ma to zapewnić lepszą wydajność operacyjną.
Nad ranem we wtorek doszło do tragicznego w skutkach wypadku w Baltimore w amerykańskim stanie Maryland. Na opublikowanych w internecie nagraniach widać, że statek handlowy uderzył podpory mostu Key Bridge, w wyniku czego ten niemal w całości runął do wody. Trwa szacowanie szkód, a liczba ofiar rośnie.
Ponad 1500 zainteresowanych z całej Polski, ciekawe wykłady i warsztaty tematyczne, studenckie koła naukowe, zwiedzanie symulatorów, rozmowy ze studentami. Tak wyglądał Dzień Otwarty Uniwersytetu Morskiego w Gdyni.
Austal USA otrzymuje kontrakt o wartości 450 mln dolarów na wsparcie produkcji modułów okrętów podwodnych
Nietypowy pasażer promu Stena Estelle znalazł się za burtą. Ratownicy uratowali psa
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company