Ponad 600 gości i blisko 450 członków załogi przypłynęło właśnie do Portu Gdynia na pokładzie luksusowego wycieczkowca Seven Seas Mariner.
Statek będący nowym nabytkiem Polskiej Żeglugi Bałtyckiej opuścił 11 lipca włoską stocznię i zmierza na Bałtyk. Prom będzie obsługiwał połączenia między Polską a Szwecją.
Od 24 czerwca do 5 lipca trwało wyjątkowe ćwiczenie przeciwminowe pk. "Sea Breeze 24". Wyróżniało się ono wśród innych przedsięwzięć z udziałem NATO i państw zaprzyjaźnionych z racji tego, że brała w nim udział również Ukraina, jako oficjalnie jeden z organizatorów. Było to również podsumowanie trwających dwa lata szkoleń załóg służących obecnie na dwóch niszczycielach min, na których w ubiegłym roku oficjalnie podniesiono niebiesko-żółtą banderę.
Jeden z najbardziej zapracowanych okrętów Royal Navy powrócił 6 lipca do macierzystego portu w Portsmouth po pół roku działania w rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej, gdzie wykonywał zadania w ramach ochrony żeglugi oraz zwalczania ataków na statki i okręty prowadzonych przez jemeńskich bojowników. Prowadził także działania skierowane przeciwko przemytnikom.
Rosyjskie władze poinformowały 8 lipca, że resort obrony Federacji Rosyjskiej wyznaczył na stanowisko dowódcy Floty Bałtyckiej wiceadm. Siergieja Lipilina. Na tym stanowisku zastąpił wiceadm. Władimira Worobiowa, który został zastępcą dowódcy morskiego rodzaju sił zbrojnych.
Marynarka Wojenna Ukrainy (Військово-Морські Сили ЗС України) zaprezentowała nagranie, na którym widać, jak z tureckiej stoczni wychodzi pierwsza z dwóch zamówionych korwet typu Ada, Hetman Iwan Mazepa (F211) celem odbycia kolejnych prób morskich, trwających od maja tego roku. W ten sposób kraj pokazuje dążenie do odbudowy swojego morskiego potencjału oraz zapewnienia bezpieczeństwa w domenie morskiej. To też dowodzi, że mimo sukcesów w wykorzystaniu dronów, władze nie rezygnują z inwestycji w klasyczne siły okrętowe.
Kongsberg Defence & Aerospace (KONGSBERG) podpisał 5 lipca br. kontrakt z Norweską Agencją Materiałów Obronnych (NDMA) na wstępną fazę rozwoju nowego, niemiecko-norweskiego systemu rakietowego Supersonic Strike Missile (3SM).
W Concarneau odbyła się 2 lipca tego roku ceremonia wodowania przyszłego Tournai (M941), trzeciego z dwunastu okrętów przeciwminowych w ramach belgijsko-holenderskiego programu rMCM. Wiąże się on z modernizacją i rozwojem zdolności przeciwminowych obu tych państw. Wodowanie zostało przeprowadzone przez Kership, głównego wykonawcę przemysłowego programu, w imieniu francuskiego stoczniowca Naval Group, będącego głównym podmiotem odpowiedzialnym za to przedsięwzięcie.
W znajdującej się w Schacht-Audorf stoczni Lürssen 2 lipca doszło do pożaru, w wyniku czego spłonął budowany jacht o wartości nawet ćwierć miliona dolarów. W trakcie działań straży pożarnej zamknięto ruch żeglugowy w Kanale Kilońskim.
Europejska Agencja Obrony (EDA) rozpoczęła trzecią fazę projektu Modular Lightweight Minesweeping Next Generation (MLM-NG). Głównym celem jest dalsze podnoszenie poziomu gotowości technologicznej (TRL) odpowiednich systemów i zademonstrowanie wykorzystania modułowego lekkiego trału przeciwminowego w warunkach operacyjnych, w oparciu o rozwój w ramach I (2011-2014) i II (2018-2021) fazy. Podczas III fazy, której budżet wynosi około 9,2 mln euro, uczestniczy sześć państw: Belgia, Finlandia, Francja, Niemcy, Norwegia i Polska.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości