Budowa mostu nad Regalicą ma zakończyć się zgodnie z planem, nie jest zagrożone jej finansowanie. Inwestycja zostanie oddana do użytku pod koniec br., poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Nowy most zwiększy swobodę żeglugi śródlądowej przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości ruchu kolejowego.
Wojewoda Zachodniopomorski Zbigniew Bogucki wydał pozwolenie na przebudowę mostu na Regalicy. Zaakceptowany projekt obejmuje m.in. rozbiórkę istniejących elementów (poza przęsłem zwodzonym), budowę nowego mostu oraz modernizację infrastruktury kolejowej (linie 273 i 428). W planie jest też budowa wiaduktu nad ulicą Szklaną oraz murów oporowych na dojazdach do mostu kolejowego.
22 grudnia 2020 r. podpisano drugie porozumienie między Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi SA dotyczące prac budowlanych przy zwiększeniu prześwitu mostu kolejowego nad rzeką Regalicą w 737,7 km. Inwestycja warta 301 mln zł będzie prowadzona w woj. zachodniopomorskim.
- Postawiliśmy kolejny krok pozwalający na realizację jednego z największych zadań infrastrukturalnych w historii szczecińskich Wód Polskich. Jest to wielki projekt, który sprawi, że będziemy w stanie jeszcze bardziej komplementarnie dbać o bezpieczeństwo przeciwpowodziowe mieszkańców Szczecina i regionu – mówi Marek Duklanowski, Dyrektor Wód Polskich w Szczecinie. Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc podpisał decyzję lokalizacyjną dla przebudowy linii kolejowej nr 273 na odcinku od km 346+358,64 do km 350+233,67 w Szczecinie,
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody