Po erupcji wulkanu na wyspie Ruang w indonezyjskiej prowincji Północne Sulawesi ewakuowano ponad 12 tys. osób – powiadomiła we wtorek agencja Reuters. Służby ostrzegają przed możliwym wystąpieniem tsunami.
W sobotę 16 września przy wejściu do Portu Gdańsk miał miejsce transport ostatniego elementu kadłuba pierwszego promu dla PŻM. Prom budowany jest przez Gdańską Stocznię Remontową przy udziale różnych firm podwykonawczych z Trójmiasta. Umowa obejmuje budowę trzech promów ro-pax, których odbiorcą będzie spółka Polskie Promy. Jej udziałowcami są PŻM oraz Skarb Państwa.
Norweska firma Vaagland Båtbyggeri AS w czerwcu podpisała umowę z Norweskim Uniwersytetem Arktycznym w Tromso na dostawę nowego statku badawczego. Kadłub powstanie w gdańskiej stoczni Montex.
Most Siennicki nad Martwą Wisłą, prowadzący na Wyspę Portową w Gdańsku, zostanie przebudowany. W najbliższych dniach miasto ogłosi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej.
Wczoraj rano, w Montex Shipyard zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego Zuiderkruis (UK 24). Następne etapy prac odbędą się w holenderskiej stoczni Hoekman Shipbuilding.
Nowy wycieczkowiec ekspedycyjny z napędem hybrydowym na baterie zakończył próby morskie. Mowa o jednostce MS Fridtjof Nansen, w której budowie udział brała gdańska stocznia Montex Shipyard.
Nowa era w branży rejsów wycieczkowych właśnie nadeszła. Na Antarktydzie został ochrzczony pierwszy statek ekspedycyjny zasilany bateriami. Co ciekawe, w jego powstaniu uczestniczyła gdańska stocznia Montex Shipyard.
Jak daleko sięga historia kobiet w przemyśle okrętowym w Polsce? Jakie zawody wykonywały kiedyś i wykonują dziś? W trakcie spaceru, który odbędzie się 12 października o godz. 12.00, przewodniczkami będą: Patrycja Kruk – projektantka architektury statków wodnych, Emilia Mirek - operatorka suwnic nabrzeżowych, Dominika Werdecka-Latarska - inspektorka powłok malarskich. O pracownicach Stoczni Gdańskiej opowie Magda Stormowska. Wydarzenie organizowane jest we współpracy projektów: Kobiety też budują statki i Metropolitanka. St
Najnowszy wycieczkowiec ekspedycyjny armatora Hurtigruten - MS Roald Amundsen - został pierwszym w historii wycieczkowcem zasilanym bateriami, który pokonał Przejście Północno-Zachodnie. W powstaniu statku uczestniczyła gdańska stocznia Montex Shipyard.
Pierwszy na świecie wycieczkowiec o hybrydowym zasilaniu bateryjnym wyruszył 1 lipca w dziewiczy rejs do północnej Norwegii - poinformował Hurtigruten, armator jednostki. W powstaniu statku uczestniczyła gdańska stocznia Montex Shipyard.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku