Komisja Budżetowa Bundestagu ogłosiła 11 września, że daje zielone światło dla planu ratunkowego dla znajdującej się w trudnej sytuacji stoczni Meyer Werft w Papenburgu. Ma to się wiązać z inwestycją w zakład celem przetrwania zarówno jego, jak i znajdujących się tam tysięcy miejsc pracy.
Niemiecka stocznia Meyer Werft, specjalizująca się w budowie luksusowych wycieczkowców, która ostatnio popadła w problemy finansowe, najpewniej otrzyma pomoc od rządu federalnego Niemiec oraz Dolnej Saksonii. Potrzebne są tylko ostatnie zgody.
Wycieczkowiec Mein Schiff 7, który dopiero w czerwcu tego roku został odebrany przez operatora i wszedł do eksploatacji, zawitał do Gdyni. To kolejna w porcie jednostka, która może pracować bezemisyjnie – na metanolu.
Podczas wizyty w MEYER WERFT w Papenburgu, kanclerz Niemiec Olaf Scholz i premier Dolnej Saksonii Stephan Weil podkreślili swoje zdecydowane zaangażowanie we wspieranie stoczni poprzez wdrożenie programu restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Gotowość do wspierania firmy została doceniona przez zarząd i rodzinę właścicieli. Dyrektor generalny firmy, Bernd Eikens, i ekspert ds. restrukturyzacji wyznaczony przez firmę, Ralf Schmitz, przekazali we wspólnym oświadczeniu, że „droga do rozpoczęcia restrukturyzacji została utorowana".
Dziś rano do Nabrzeża Francuskiego po raz kolejny w tym roku zawinął Celebrity Silhouette – największy cruiser tego sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia.
Meyer Werft i Disney Cruise Line planują dalej kontynuować współpracę w zakresie budowy i dostarczania dużych wycieczkowców. Niemiecka stocznia znajdująca się w Papenburgu do portfela zamówień dodaje cztery kolejne statki, które w przyszłości dołączą do floty operatora. Nazwy statków, projekty i trasy rejsów są nadal w fazie opracowywania, a przekazanie ma nastąpić w latach 2027-2031.
Niemiecka stocznia Meyer Werft poinformowała, że 4 sierpnia br. wypuściła na wodę na obszarze swojego zakładu w Papenburgu wycieczkowiec Disney Treasure. To druga, innowacyjna jednostka napędzany LNG, która powstaje dla amerykańskiej firmy Disney Cruise Line.
„Piechotą po stoczni” to wspomnienia i refleksje Krzysztofa Piotrowskiego, który próbował na bazie Stoczni Szczecińskiej zbudować holding, który utrzyma się na powierzchni rynku. Musiał żeglować nie tylko w trudnym otoczeniu rynkowym, ale omijać rafy polskiej transformacji gospodarczej. Podejmowano próby ratowania polskich dużych stoczni różnymi metodami. Dziś wiemy, że zawiodły wszystkie sposoby ratowania polskiego przemysłu produkcji statków w formie, która funkcjonowała w gospodarce nakazowo-rozdzielczej.
Włoska firma podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę trzech nowych statków wycieczkowych dla marki Carnival Cruise Line. Zamówienie dotyczy nowej serii jednostek napędzanych LNG, największych statków kiedykolwiek zbudowanych przez Fincantieri jak i włoską branżę stoczniową.
Disney i Oriental Land Co., Ltd. (OLC) ogłosili nową współpracę, która pozwoli na uruchomienie całorocznych rejsów wycieczkowych do Japonii. W ramach porozumienia, OLC zbuduje i będzie operować statkiem wycieczkowym pod marką Disney.
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD