Już w dniach 9-25 sierpnia 2024 roku Ustka ponownie stanie się miasteczkiem żeglarskim, goszcząc zawodników z kraju i zagranicy podczas PGE Baltica Charlotta Days Ustka.
Dopiero co wyszedł ze stoczni i został odebrany przez armatora, a już przypłynął do Polski: w zeszłym tygodniu w Baltic Hubie pojawił się nowy kontenerowiec linii OOCL: OOCL Sweden.
Norwegia planuje wdrożyć niskoemisyjny i zielony wodór na dużą skalę we wszystkich trudnych do dekarbonizacji sektorach w kraju oraz wesprzeć transformację energetyczną w Europie i na świecie. Zarówno unijna jak i norweska strategia wodorowa, uznają ten surowiec za niezbędny do osiągnięcia społeczeństwa o zerowej emisji netto do 2050 r. W Polsce mamy strategię, kilka dolin wodorowych i parę stacji tankowania szarym wodorem.
Zbliża się komercyjny debiut flagowego modelu turbiny Vestas V236. Podczas tegorocznej konferencji PSEW w Świnoujściu, Sławomir Michaluk, dyrektor ds. realizacji projektów offshore w Vestas, opowiedział o głównych aspektach technologicznych i historii rozwoju tego produktu.
Udział w rynku 4 operatorów terminali, którzy są powiązani z przewoźnikiem, nadal rośnie i wzrósł 38,2 % w 2021 r. do 40,5 % w 2023 r. Podobna sytuacja ma miejsce wśród operatorów liniowych, z których 4 dominuje na rynku przewozów kontenerów. Operatorzy portów morskich i terminali muszą wziąć jeszcze pod uwagę fakt, że logistycy optymalizują morskie trasy dowozu obliczając ślad węglowy dla każdego towaru od drzwi do drzwi.
Włoska firma podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę trzech nowych statków wycieczkowych dla marki Carnival Cruise Line. Zamówienie dotyczy nowej serii jednostek napędzanych LNG, największych statków kiedykolwiek zbudowanych przez Fincantieri jak i włoską branżę stoczniową.
Dziś operatorzy transportu morskiego, gestorzy ładunków, operatorzy terminali i ich klienci muszą trzymać się za kieszenie. 2025 r. będzie kolejnym rokiem podwyżek w transporcie morskim. Powód jest istotny, bowiem armatorzy i operatorzy statków zapłacą 1,345 miliarda EUR kar w 2025 r. w ramach FuelEU. Obliczeń dokonano na podstawie analizy kondycji technicznej 13 tys. statków powyżej 5 tys. gt, które pływają do portów UE/EOG – alarmuje OceanScore, działająca w Hamburgu firma technologiczna.
Amerykańskie Biuro Bezpieczeństwa i Egzekwowania Prawa Ochrony Środowiska (Bureau of Safety and Environmental Enforcement, BSEE) poinformowało, że w związku z uszkodzeniem 13 lipca jednej z łopat turbiny powstającej morskiej farmy wiatrowej Vineyard Wind, zarządzono wstrzymanie prac. Ma to związek zarówno z bezpieczeństwem budowlańców, środowiska oraz mieszkańców wybrzeża. To kolejny problem, na jaki natrafia inwestycja w offshore wind na terenie USA.
PGE Baltica, spółka z Grupy PGE, kontynuuje przygotowania do budowy swojej infrastruktury energetycznej na Bałtyku. Ok. 80 km od polskiego wybrzeża, na wysokości Łeby, tempa nabiera wstępna kampania geotechniczna mająca na celu rozpoznanie struktury dna dla realizacji projektu morskiej elektrowni Baltica 1, która będzie przekształcać wiatr w megawatogodziny czystej energii. Po pierwszym etapie badań, przeprowadzonym za pomocą jednostki badawczej Geoquip Elena, do pracy przystępuje statek Geoquip Seehorn.
7 lipca zakończyły się regaty ENERGA NORD CUP Gdańsk 2024. 19. edycja wydarzenia pobiła wszelkie dotychczasowe rekordy frekwencji. W tym roku w imprezie wzięło udział 1305 żeglarzy na 809 łódkach. Organizatorzy, AZS COSA Galion na Górkach Zachodnich i Yacht Club Gdańsk ocierają pot z czoła i oczy ze zdumienia.
Trwa akcja ratownicza w Wisełce
W dniach 9-25 sierpnia odbędzie się PGE Baltica Charlotta Days Ustka
Włochy nie oszczędzają na okrętach i zamawiają czwarty patrolowiec
Śnięte ryby w zbiorniku Dzierżno Duże. Interweniują służby
Podatki marynarskie Polska – Dania. Wymiana informacji podatkowych w 2024 roku
Aż 9 jednostek nielegalnie wpłynęło na zamkniętą strefę w Zatoce Puckiej