Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
Aker BioMarine wprowadził bezzłogowca do wsparcia połowów kryla antarktycznego. Norweska firma zajmująca się pozyskiwaniem kryla Aker BioMarine odebrała nowy bezzałogowy pojazd nawodny (USV) w celu wsparcia połowów na Antarktydzie.
Dążąc do bycia jednym z liderów morskiej energetyki wiatrowej duński koncern Ørsted opracował pierwszy, bezzałogowy statek powierzchniowy, zaprojektowany specjalnie do morskich działań pomiarowych. Przedsięwzięcie jest motywowane przyspieszeniem tempa rozwoju w branży offshore wind.
Norweska firma Maritime Robotics otrzymała od władz krajowych pozwolenie na utworzenie stałego serwisu towarowego, na którym operować będą statki bezzałogowe.
Ashtead Technology, brytyjska firma specjalizująca się w wynajmie sprzętu i rozwiązań podwodnych, zawarła wieloletnią umowę z Maritime Robotics, norweskim dostawcą rozwiązań w zakresie technologii bezzałogowych.
Testowany przez port w Amsterdamie pływający dron Telemetron przeprowadził swoją pierwszą inspekcję statku, pokazując tym samym, że te urządzenia mogą nie tylko latać. Test został przeprowadzony 8 lipca.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości