Stocznia Fincantieri w Marghera we Włoszech dostarczyła wczoraj drugi statek wycieczkowy Norwegian Cruise Line klasy Prima, Norwegian Viva. Jest to jeden z wielu przejawów tego, że branża wycieczkowa otrząsnęła się już ze skutków pandemii, poprawiając wydajność, budując nowe jednostki i przyjmując daleko sięgające w przyszłość rezerwacje.
Miesiąc kwiecień wyjątkowo obfitował w różnorakie zdarzenia i szkody morskie, których naliczono 80. W poprzednim miesiącu marcu takich wypadków morskich było mniej, bo 61. Szczególnie dużo w kwietniu było wejść na mieliznę jednostek. Pojawiły się również pożary, zatonięcia statków, zaginięcia załogantów a także kolizje, w tym z oznaczonym na mapie wrakiem.
W niedzielę rano z feedera linii MSC – MSC Nita – zacumowanego w porcie Marghera w Wenecji spadły do wody cztery kontenery.
Wieloletnie starania przeciwników wielkich statków pasażerskich w Wenecji zostały zwieńczone w dekrecie rządu Mario Draghiego. Włoska rada ministrów zdecydowała, że wycieczkowce będą mogły zacumować tylko poza laguną.
Costa Cruises, stanowiąca część Carnival Corporation & plc , oficjalnie odebrała z Fincantieri nowy statek Costa Firenze, zaprojektowany i zbudowany w stoczni Marghera i zainspirowany florenckim renesansem. Wydarzenie odbyło się dzisiaj w trybie zdalnym.
W dniu 1 października włoska stocznia Fincantieri był gospodarzem ceremonii przyspawania srebrnego dolara dla Rotterdamu, trzeciego statku wycieczkowego klasy Pinnacle budowanego dla Holland America Line w zakładzie Marghera w Wenecji.
Costa Cruises kontynuuje program stopniowego i odpowiedzialnego przywracania rejsów. Po ogłoszeniu harmonogramu na sezon zimowy 2020/21, włoska firma zmieniła równiez plany na 2021 rok, zachowując cel, jakim jest zapewnienie swoim gościom jak najlepszych doświadczeń podczas rejsu, przy jednoczesnym przestrzeganiu protokołu bezpieczeństwa.
Costa Deliziosa wznawia 7-dniowe rejsy zawijając tylko do włoskich portów: Bari, Brindisi, Corigliano-Rossano, Syrakuzy i Katanii. Będą to rejsy przeznaczone dla gości zamieszkałych we Włoszech.
Viking Venus, siódmy oceaniczny statek wycieczkowy budowany przez włoską stocznię Fincantieri dla armatora Viking, został 11 czerwca zwodowany w stoczni w Ankonie. Obecnie trwa wyposażanie wnętrz, a dostawa jednostki jest zaplanowana na 2021 rok.
Włoska stocznia Fincantieri zwodowała Costa Firenze – drugi wycieczkowiec Costa Cruises zbudowany specjalnie na chiński rynek. Ceremonia odbyła się w zakładzie Marghera w Wenecji. Jednostka ma zostać oddana do służby 30 września 2020 roku.
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem