19 stycznia 2022 r. spółka Cargotor złożyła do CINEA (Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska) wniosek o dofinansowanie z funduszu CEF 2 budowy Parku Logistycznego Małaszewicze. Inwestycja ta ma strategiczne znaczenie dla polskiej gospodarki.
Od 12 grudnia br. liczba tras w ciągu doby proponowanych przewoźnikom po torze szerokim zwiększyła się do 16 – poinformowała w poniedziałek spółka CARGOTOR.
11 października spółka CARGOTOR złożyła do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (MFIPR) wstępny wniosek o dofinansowanie projektu: „Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza nr 8 linii towarowych na granicy UE z Białorusią”. Akceptacja wniosku pozwoli na skuteczne sfinansowanie budowy Parku Logistycznego w Małaszewiczach.
Pozwolenie na budowę największego w Europie parku logistycznego w Małaszewiczach w powiecie bialskim wydał wojewoda lubelski. Pokłosiem ma być najnowocześniejszy hub przeładunkowy towarów pomiędzy Azją a Europą. Inwestycję skomentował również prezes Cargotor sp. z o.o..
Chcemy, by Małaszewicze stały się docelowym portem przeładunkowym na Nowym Jedwabnym Szlaku, w 2025 roku zakończy się proces rozbudowy i unowocześniania terminalu - powiedział PAP w środę wiceminister finansów, szef Krajowej Administracji Skarbowej Marian Banaś.
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów