Nurkowie z Lubeki w Niemczech zakończyli w poniedziałek akcję ratowania 400-letniego wraku statku, który leżał 11 metrów pod powierzchnią wody na południowo-zachodnim Bałtyku. Misja wydobycia pozostałości rozpoczęła się w czerwcu i miała trwać trzy miesiące. Jednak dzięki korzystnym warunkom pogodowym i dobrej widoczności pod wodą, prace udało się zakończyć przed planowanym terminem.
130 lat temu, 15 lipca 1892 r. urodził się dowódca obrony Helu i jeden z twórców floty II RP, kontradmirał Włodzimierz Steyer. Po wojnie należał do grona oficerów represjonowanych przez reżim komunistyczny. Próbował ratować swoich kolegów, którym groziła kara śmierci.
Radni Szczecina przyjęli we wtorek uchwałę w sprawie wystąpienia miasta z Międzynarodowego Związku Hanzy. Decyzję uzasadniono m.in. koniecznością obniżenia wydatków.
Koncepcja budowy terminalu kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu wywołała bardzo ożywioną dyskusję. Od miesięcy na różnych branżowych forach, w mediach wypowiadają się przedsiębiorcy, naukowcy, samorządowcy, przedstawiciele organizacji pozarządowych, analitycy z Polski i zagranicy. Podkreślają atuty lokalizacji, znaczenie połączeń drogowych, kolejowych i Odrzańskiej Drogi Wodnej z zapleczem: południową Polską, wschodnimi Niemcami, Europą Środkową.
Jest wystarczająco dużo miejsca na terminal, który wypełni lukę między Hamburgiem a Gdańskiem i zaoferuje dogodny dostęp do szerokiego zaplecza zachodniej Polski, wschodnich Niemiec i dalszych obszarów położonych na południu Europy – uważa Horst Linde, emerytowany prof. Instytutu Transportu Lądowego i Morskiego Uniwersytetu Technologicznego w Berlinie
Pomimo pandemii Port Gdynia osiągnął w 2020 roku wzrost w ilości przeładunków a prowadzone i planowane ambitne inwestycje przez ten niespełna stuletni port zapowiadają dalszy jego intensywny rozwój.
Port Gdynia sukcesywnie dostosowuje swoją infrastrukturę do stale rosnących potrzeb armatorów. Geograficzne i rynkowe usytuowanie portu predysponuje go do pełnienia wielu funkcji. Jedną z nich jest rola centrum dystrybucyjnego ukierunkowanego na Region Morza Bałtyckiego oraz na kraje Europy Środkowo – Wschodniej.
Przedstawiamy kolejny z artykułów dotyczących analiz flot armatorów, których statki przypływają do polskich portów. Tym razem bierzemy pod lupę armatora z fińskimi korzeniami, należącego do Grupy Spliethoff.
Firma Swedish Orient Line (SOL) nieustannie rozbudowuje swoją ofertę, a jej siatka połączeń jest regularnie rozwijana. Armator poinformował właśnie, że od przyszłego roku jego statki będą docierać do Jakobstad.
SOL zdecydował się na uruchomienie nowej trasy. Teraz szwedzki przewoźnik będzie pływał również na Łotwę.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk