Polacy nie stanęli na podium podczas mistrzostw Europy w wioślarstwie morskim w Gdańsku. W beach sprincie, który w igrzyskach Paryżu jest konkurencją pokazową, a za cztery lata w Los Angeles zawodnicy będą walczyć o medale, Maria Taczek i Adam Bujnowski odpadli w ćwierćfinale.
Blisko 300 zawodników z 22 krajów, w tym siedmioro Polaków, rywalizować będzie od czwartku do niedzieli w Gdańsku w mistrzostwach Europy w wioślarstwie morskim. Na igrzyskach w Paryżu beach sprint jest konkurencją pokazową, za cztery lata w Los Angeles zawodnicy będą walczyć o medale.
Mało wiatru, mało wyścigów, ale wiele emocji z bycia razem – trzecia część Pucharu Polskiego Związku Żeglarskiego zakończona. W Krynicy Morskiej w ten weekend rywalizowało prawie 500 żeglarzy i żeglarek w 11 klasach regatowych. W sumie, w trzech częściach Pucharu PZŻ, w ciągu 9 dni na Zalewie Wiślanym zaprezentowało się ponad 700 zawodników.
Federalny sędzia w Los Angeles skazał w czwartek kapitana statku dla płetwonurków Jerry'ego Boylana na cztery lata więzienia za rażące zaniedbania, które blisko pięć lat temu doprowadziły do śmierci 34 osób podczas pożaru na pokładzie jednostki.
Koncern Huntington Ingalls Industries (HII) ogłosił 25 kwietnia, że jego stocznia Newport News Shipbuilding (NNS) dostarczyła do US Navy kolejny okręt podwodny typu Virginia, USS New Jersey (SSN 796). To 11 okręt tej serii tam zbudowany i 23 w ogóle.
Po raz pierwszy w historii globalnej żeglugi kontenerowej Hongkong opuścił pierwszą dziesiątkę w rankingu najbardziej ruchliwych portów świata. Według najnowszych danych z firmy Alphaliner, przepustowość portu w Hongkongu spadła o 14,1%, osiągając 14,3 miliona TEU.
Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
7 kwietnia 1989 r. zatonął okręt podwodny K-278 "Komsomolec". Miał być ukoronowaniem sowieckiej myśli technicznej. Głównym powodem katastrofy był niski poziom wyszkolenia załogi zastępczej - powiedział PAP ekspert Zespołu Badań i Analiz Militarnych w Warszawie Tomasz Grotnik.
Uśredniony Drewry’s World Container Index zmalał w ubiegłym tygodniu o 5% do 3010 dolarów za kontener 40-stopowy, ale ciągle jest wysoki w porównaniu do ub.r. Obecnie jest on wyższy o 71% w porównaniu z trzecim tygodniem marca ubiegłego roku. Frachty na połączeniach z Szanghaju do Nowego Jorku wynoszą 5376 USD za FEU. Do portów Meksyku skokowo wzrosły dostawy kontenerów z Chin, przy takich samych frachtach jak do wschodniego wybrzeża USA.
W stoczni Newport News Shipbuilding (NNS) należącej do Huntington Ingalls Industries (HII) odbyło się 23 lutego wodowanie przyszłego USS Massachusetts (SSN 798). To 25 okręt podwodny typu Virginia i 12 z tej serii powstający w Newport. To jedna z dwóch stoczni w całych USA zdolna do projektowania i budowy okrętów podwodnych z napędem atomowym dla US Navy.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości