PGE i Ørsted oraz Istrana sp. z o.o. podpisały umowę dzierżawy przyszłego terminalu T5 w Porcie Gdańsk. Posłuży on do magazynowania, wstępnego montażu oraz instalowania na morzu elementów turbin dla projektu Baltica 2.
Przeniesienie ciężaru energetyki z południa na północ Polski wiąże się nie tylko z budową morskich farm wiatrowych i elektrowni jądrowej, ale również całego mnóstwa wyzwań okołoinfrastrukturalnych i organizacyjnych, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć.
Coraz większe znaczenie portu morskiego w Gdańsku oraz dynamiczny rozwój głębokowodnego terminala kontenerowego Baltic Hub sprawiają, że kluczowe jest zapewnienie obsługi firm z branży portowej oraz TSL. Właśnie dlatego, w tej części Gdańska, powstało Centrum Biurowe KOGA oferujące gotowe, nowoczesne biura.
Pierwsza morska farma wiatrowa zaopatrująca w energię stany Rhode Island i Connecticut ma stanowić nowy kamień milowy w budowie morskich farm wiatrowych nie tylko w USA, ale też w ramach całej branży offshore wind. 3 września została przeprowadzona instalacja pierwszej turbiny morskiej tworzącej infrastrukturę energetyczną przedsięwzięcia, w które jest zaangażowana firma Ørsted.
Przez 24 godziny na dobę będzie pracować baza operacyjno-serwisowa, która powstanie w Ustce; monitoring produkcji energii elektrycznej na morzu musi odbywać się przez cały czas – poinformowało PAP biuro prasowe PGE.
Port Roenne na Bornholmie to obecnie jeden z głównych węzłów logistycznych dla rozwoju morskiej energetyki wiatrowej na Bałtyku. Instalacja farmy Baltic Eagle zmierza już ku końcowi, a jeszcze w tym roku rozpocznie się realizacja kolejnego gigantycznego projektu – Baltic Power.
Relog, dynamicznie rozwijająca się firma logistyczna z siedzibą przy ulicy Kontenerowej 1 w Gdańsku, przedstawia swoją ofertę usług magazynowych oraz ukazuje kluczowe zalety, które czynią ją niezawodnym partnerem dla firm z różnych branż. Dzięki strategicznej lokalizacji, nowoczesnym technologiom oraz elastycznemu podejściu do potrzeb klientów, Relog wzmacnia swoją pozycję na rynku logistycznym.
W połowie sierpnia władze Maritime and Port Authority of Singapore (MPA) oraz Global Compact Network Singapore (GCNS) podpisały porozumienie, które ma na celu wspomóc firmy działające w sferze szeroko pojętego przemysłu morskiego w rozliczaniu i zarządzaniu emisją dwutlenku węgla. We wdrażanie innowacyjnych rozwiązań na rzecz ochrony środowiska w porcie i transporcie morskim włączane są partnerskie porty, organizacje międzynarodowe oraz zagraniczne firmy. Porozumienie spowoduje rozwinięcie wcześniej podjętych aktywności na rzecz
Gigant żeglugi otworzył w Fredericia, największym porcie kontenerowym w południowej Danii i jednym z największych w kraju pod względem importu i eksportu, nowy magazyn. Ma to zapewnić dalszy rozwój firmy ale też wzmocnić rozwój infrastruktury portowej z racji na rosnącą ilość przeładunków. Posłuży też dostosowaniu się do wprowadzanych norm środowiskowych.
Opracowanie narzędzi wspomagających zarządzanie zasobami wód podziemnych w obliczu wzrastającego zagrożenia suszą oraz metodyka określania podatności na zanieczyszczenia wód podziemnych to główne cele dwóch międzynarodowych projektów realizowanych przez naukowców z Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska.
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD