Producent skruberów Langh Tech, który za pośrednictwem siostrzanej firmy Langh Ship jest jednocześnie armatorem, rozpoczął badania nad możliwością wychwytywania dwutlenku węgla na pokładach statków. Pierwsze testy zostały pomyślnie przeprowadzone na pokładzie jednej z flot Langh Ship, z wykorzystaniem istniejącej hybrydowej płuczki Langh Tech zainstalowanej na pokładzie.
Ze względu na sytuację na rynkach frachtowych trwał nadal dobry okres w zakresie inwestycji tonażowych. Głównie dotyczyło to segmentu kontenerowego i w mniejszym stopniu, ale również segmentu statków wielozadaniowych. W złomowniach brakuje z kolei polepszających się ofert. Ceny stali są nadal bardzo wysokie, ale w ostatnich tygodniach zaczęły spadać. Stąd też tendencja obniżania oferowanych stawek za okrętowy złom i to we wszystkich znaczących regionach, w których dochodzi do recyklingu.
Ostatnie tygodnie pokazywały nadal sporą ilość zamówień nowych jednostek w ujęciu globalnym, tzn. dotyczącym wszystkich sektorów. W skali rok do roku październik odznaczył się ilością zamówień większą aż o 89% niż w tym samym miesiącu roku 2020. Jednakże ten sam miesiąc w porównaniu do września roku bieżącego, to już około 15% zamówień mniej (123 statki do 104 jednostek). W transakcjach dotyczących statków „z drugiej ręki” również jak na razie było sporo aktywności.
Austal USA otrzymuje kontrakt o wartości 450 mln dolarów na wsparcie produkcji modułów okrętów podwodnych
Nietypowy pasażer promu Stena Estelle znalazł się za burtą. Ratownicy uratowali psa
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company