W pierwszym półroczu tego roku, w Porcie Handlowym w Kołobrzegu, odnotowano zdecydowanie lepszy wynik niż w analogicznym okresie 2023 roku. Wzrost wolumenu przeładunków sięgnął 30%, a dominującym ładunkiem było kruszywo.
W 2023 roku w Porcie Kołobrzeg przeładowane zostało 277,8 tys. ton ładunków. To aż o 63% więcej niż w 2022 roku.
Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg poinformował, że w trzecim kwartale 2023 przeładowano w porcie ponad 73 tysiące ton ładunków, czyli o około 1/3 więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Sytuacja geopolityczna wynikająca z działań wojennych na terenie Ukrainy miała ogromny wpływ na strukturę ładunków obsługiwanych w kołobrzeskim porcie w 2022 roku.
Urządzenia na place zabaw, wiaty rowerowe, kruszywo dla budownictwa – międzywydziałowy zespół badawczy z Politechniki Gdańskiej szuka sposobów na możliwie energooszczędny sposób recyklingu wyeksploatowanych łopat turbin wiatrowych. Naukowcy liczą, że wypracowane rozwiązania pomogą nie tylko chronić środowisko, ale i zwiększyć dostępność materiałów budowlanych.
Port Kołobrzeg odnotował istotne wzrosty ramach zakresu swoich usług, powracając już niemal do wyników z 2019 roku, czyli sprzed pandemii COVID-19. Pomimo rosyjskiej inwazji na Ukrainę, niestabilnej sytuacji gospodarczej oraz kryzysu energetycznego, osiągnięto zamierzone cele.
W elektrowniach i elektrociepłowniach należących do Grupy PGE tylko w 2020 roku zostało wytworzonych w sumie 4,33 mln t popiołów, żużli i gipsów z instalacji odsiarczania spalin. Zamiast skończyć jako odpad, mogą być z powodzeniem przetworzone na pełnowartościowe produkty i wykorzystane np. w budownictwie czy górnictwie.
Odpady przemysłowe, w tym ścieki z przemysłu, powinny być dokładniej monitorowane, a dla osób zanieczyszczających środowisko powinny być przewidziane wysokie kary - mówi dr Wojciech Hryb z Politechniki Śląskiej. Jak dodaje, najwięcej odpadów przemysłowych wytwarza branża górnictwa i wydobycia.
Konsorcjum firm Great Lakes Dredge i Dock Corporation z siedzibą w Houston (NASDAQ: GLDD) i holenderskiej Van Oord otrzymało kontrakt na prace związane z podwodną instalacją dla morskich farm wiatrowych Empire Wind I i II u wybrzeży Nowego Jorku.
Pomimo trwającej pandemia COVID-19 Port Kołobrzeg w 2021 roku odnotował istotne wzrosty we wszystkich występujących w Kołobrzegu funkcjach portowych i po raz kolejny stał się wiodącym ośrodkiem gospodarki morskiej, wśród średnich i małych portów morskich polskiego wybrzeża.
Chrzest nowego okrętu transportowego US Navy, USNS Point Loma
Producenci podmorskich kabli mają już zarezerwowane moce produkcyjne na najbliższe lata
Kolejne duże przeładunki w Porcie Kołobrzeg
Niemieckie media teoretyzują na temat roli Polski w wysadzeniu Nord Stream
Co tam panie w kontenerach? Chiny trzymają się mocno
Rosyjski żaglowiec Sztandart niewpuszczony do portu Granville