• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Co tam panie w kontenerach? Chiny trzymają się mocno

Przeładunki kontenerów w chińskich portach wzrosły do 161,8 mln TEU w pierwszej połowie 2024 r., co oznacza wzrost rok do roku (r/r) o 8,5%. Rekordy zanotowano w terminalach kontenerowych Szanghaju, gdzie suwnice przeładowały 25,5 mln TEU, o 7,5% więcej r/r. Podobnie wzrosła podaż kontenerów w porcie Ningbo Zhoushan. Tutaj przeładowano 19,2 mln TEU, co oznacza przyrost r/r o 8,4%. Spośród najlepiej prosperujących chińskich portów, port Beibu Gulf osiągnął znaczący wzrost r/r o 19,8%. Tutaj całkowity wolumen kontenerów dobił do 4,

14.08.2024, 21:40
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Chiny wspierają budowę budowę kontrowersyjnego kanału prowadzącego do portu w Kambodży

Premier Kambodży Hun Manet zainaugurował w poniedziałek budowę kanału Funan Techo - współfinansowanego przez Chiny projektu o wartości 1,7 mld USD, który w Kambodży został okrzyknięty historycznym, ale w sąsiednim Wietnamie budzi obawy przed degradacją środowiska i wpływami Pekinu w regionie.

05.08.2024, 20:36
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Wzrost cen frachtów morskich z Azji do Europy

W 2024 roku obserwujemy gwałtowny wzrost cen frachtów morskich na trasie z Azji do Europy. Sytuacja ta wynika z przede wszystkim z sytuacji na Morzu Czerwonym gdzie dalej występuje konflikt z atakami ugrupowań bojowniczych i kontenerowce zmuszone są do opływania wybrzeży Afryki przez co czas transportu znacząco się wydłuża.

29.07.2024, 21:29
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Szwecja będzie miała nowy port głębokowodny. Ruszyło pogłębianie

W Szwecji wystartował projekt „Malmporten”. W jego ramach port Luleå na północy zostanie przekształcony w głębokowodny. Ruszyło właśnie wstępne pogłębianie.

29.07.2024, 14:34
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.

Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do poziomów z połowy 2022 r., osiągając w zeszłym tygodniu 5901 dolarów za 40-stopowy kontener - poinformowała firma Allianz Trade. Wskazała, że powodem tych wzrostów są głównie napięcia geopolityczne w rejonie Morza Czerwonego.

24.07.2024, 14:26
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Czerwone światło na Morzu Czerwonym. Huti nadal zakłócają globalny transport morski

Mijają kolejne miesiące kryzysu transportu morskiego na Morzu Czerwonym, a rozwiązania problemu trapiącą światową żeglugę nie widać. Mając na uwadze permisywność społeczności międzynarodowej w stosunku do jemeńskich rebeliantów Huti, można zasadnie zastanawiać się, czy tak długie trwanie statusu quo nie jest celowym działaniem.

13.07.2024, 17:00
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?

Od wielu tygodni rosną ceny transportu morskiego. Średnia cena transportu kontenera jest dziś o ponad 250 proc. wyższa niż rok temu, a koszty mogą rosnąć dalej, co utrudnia handel i walkę z inflacją. Za wiele produktów będziemy płacić więcej, zmniejszą się także zyski sprzedawców detalicznych. Zyskują natomiast firmy spedycyjne – akcje Maersk wzrosły ponad 8 proc. w ciągu ostatniego tygodnia.

03.07.2024, 13:23
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kryzys portowy w Singapurze

Singapur zmaga się z rosnącym zatłoczeniem w porcie, które jest efektem zmiany tras statków z Morza Czerwonego. Według najnowszych raportów firmy Linerlytica, która analizuje rynek morski, sytuacja staje się coraz poważniejsza, a kongestia w porcie może jeszcze się nasilić.

02.06.2024, 23:16
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Flota Hellady płynie na Posidonia 2024 cała naprzód. Morskie Targi w Atenach z polskim akcentem

Operatorzy z Grecji dysponują flotą przekraczającą 5500 statków, a greccy armatorzy kontrolują ponad 20% światowego tonażu. To czyni Grecję krajem posiadającym największą flotę na świecie – informuje Union of Greek Shipowners na kilka dni przed morskimi targami Posidonia. Polska zaznaczy swoją morskość branżowym seminarium.

29.05.2024, 10:56
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Rosną koszty transportu morskiego. Wszystko przez ataki bojowników Huti na statki handlowe

Nie ustają ataki jemeńskich bojowników Huti na statki handlowe płynące przez Morze Czerwone. Coraz częściej statki płynące między portami w Europie i Azji wybierają trasy wokół kontynentu afrykańskiego z pominięciem Kanału Sueskiego. Ma to niebagatelny wpływ na wzrost stawek frachtu morskiego, w tym stawek kontenerowych. Morze Czerwone to najkrótsza droga morska transportu towarów z Azji do Europy, którą realizowane jest 25–30 proc. morskiego transportu kontenerowego.

29.05.2024, 09:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.