• <
mewo_2022
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kosztowna emisja CO2 dla zbiornikowców i kontenerowców. 8,4 mld EUR do 2026 r. wydadzą operatorzy flot handlowych

W 2024 r. rachunek za regulacje EU ETS będzie kosztował operatorów transportu morskiego ze statkami powyżej 500 tys. GT około 3 mld EUR. Do 2026 r. operatorzy zajmujący się transportem morskim będą musieli wydać 8,4 mld EUR na unijną opłatę uprawnień do emisji CO2 – informuje portal Trade Winds Benjamin Gibson z Hecla Emissions Management. Szczególnie kosztowna będzie emisja CO2 dla operatorów zbiornikowców i kontenerowców.

07.07.2023, 20:34
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Drewry: Koszty operacyjne statków wzrosły w 2020 roku z powodu pandemii COVID-19

Koszty operacyjne statków rosły najszybciej w tym roku od ponad dekady, z powodu wyższych kosztów ubezpieczenia i kosztów związanych z pandemią COVID-19 – podała agencja Drewry.

02.12.2020, 16:00
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Raport: Polska neutralna klimatycznie 2050. Elektryfikacja i integracja sektorów

Elektryfikacja wyznacza kierunek nieuchronnych zmian w wielu obszarach naszego życia, m.in. w transporcie i ciepłownictwie. Ten kierunek wymusi ściślejszą współpracę różnych sektorów gospodarki z przyszłym, całkowicie odmiennym od dzisiejszego systemem elektroenergetycznym.

19.06.2020, 14:08
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Bieżące zawirowania na rynku ropy naftowej a wpływ na branżę morską (analiza)

Od drugiej połowy lat 2010-tych na rynku ropy narastał problem nadpodaży surowca, wynikający przede wszystkim z rewolucji łupkowej tworzącej dodatkową podaż. Doprowadziło to do spadku cen ropy z poziomu ok. 100 USD za baryłkę do ok. 60 USD pod koniec 2019 r. Szok popytowo-podażowy wywołany przez pandemię koronawirusa SARS-CoV-2 wywołał historyczny krach, sprowadzając ceny ropy do ok. 20 USD za baryłkę – w ujęciu uwzględniającym inflację najniższych we współczesnej historii. Po szczycie OPEC+ 15 kwietnia, na którym Arabia Saudyjsk

16.04.2020, 11:41
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Maersk szacuje oszczędności z wejścia w sojusz 2M

Maersk Line szacuje, że dzięki wejściu w alians 2M udało się zaoszczędzić 350 mln dolarów. Wpływ na to ma nie tylko niski koszt operacyjny wynikający z dzielenia statków z MSC, ale także z niskiej ceny ropy. Przypomnijmy, że od stycznia tego roku alians 2M zawija także do gdańskiego terminala DCT.

02.09.2015, 10:00

Dziękujemy za wysłane grafiki.