Wchodzący w skład Grupy PERN Naftoserwis dysponuje już drugim systemem BLABO, służącym do czyszczenia zbiorników magazynowych ropy. Ma on umożliwić tej Spółce silniejszą ekspansję w zakresie świadczenia usług, także wobec podmiotów spoza Grupy PERN. Takie działanie jest spójne z najnowszą strategią rozwoju PERN, zakładającą umocnienie się na pozycji lidera w logistyce surowcowo-produktowej m.in. poprzez wzmocnienie fundamentów do dywersyfikacji biznesu.
W połowie czerwca zarząd portów Antwerpia i Brugia podpisał Deklarację z Oslo. Deklaracja ta stanowi wspólne zobowiązanie kluczowych interesariuszy do rozwoju technologii wychwytywania, utylizacji i składowania dwutlenku węgla (CCUS), które są niezbędnymi działaniami w transformacji portowej społeczności wspierającej osiągnięcie zrównoważonej gospodarki.
Porozumienie, którego celem jest skoordynowanie i ułatwienie rozwoju infrastruktury wodorowej oraz wspieranie rozwoju rynku wodoru w regionie Morza Bałtyckiego zostało podpisane przez dziewięciu operatorów systemów przesyłowych gazu (OSP). Stronami porozumienia są Gaz-System (Polska), Elering (Estonia), Energinet (Dania), Gasgrid Vetyverkot (Finlandia), Amber Grid (Litwa), Nordion Energi (Szwecja), GASCADE i ONTRAS (Niemcy) oraz Conexus Baltic Grid (Łotwa).
Ponad 44 tysiące ukraińskich firm rozpoczęło w Polsce działalność według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego w okresie od stycznia 2022 roku do grudnia 2022. W 2023 roku niemal co dziesiąta powstająca firma była zakładana przez obywatela Ukrainy. Polska i Ukraina w UE mają wiele wspólnych obszarów gospodarczych. Ostatnie lata to znaczący wzrost aktywności gospodarczej i społecznej.
Niemieckie porty morskie znajdują się w kryzysie. Od lat ich wolumeny przeładunków są coraz niższe, a w ubiegłym roku spadły do poziomu sprzed dwóch dekad. Przez osłabienie konkurencyjności, problemy strukturalne, zaniedbania w zakresie modernizacji i rozbudowy infrastruktury liniowej (głównie kolejowej), a także digitalizacji czy automatyzacji porty RFN tracą klientów – zarówno rodzimych, jak i zagranicznych – na rzecz rywali z państw sąsiednich.
Porty EU muszą zainwestować 80 mld euro w ciągu najbliższych 10 lat, jeśli chcą utrzymać konkurencyjną pozycję w globalnych łańcuchach logistycznych – wynika z najnowszego raportu ESPO. Inwestować trzeba w infrastrukturę i suprastrukturę, w nabrzeża i akwatoria, infrastrukturę przemysłową i logistyczną oraz ich otoczenie. Nie można oszczędzać w wydatkach na marketing i ludzi.
Rosną statystyki incydentów związanych z cumami. Szczególnie narażone są wycieczkowce i inne duże statki.
Województwo zachodniopomorskie staje się kluczowym hubem dla offshoru w Polsce i strategicznym ośrodkiem dla eksploatacji energii wiatrowej na Bałtyku. Region staje się nie tylko producentem energii odnawialnej, której wciąż w Europie brakuje, ale też miejscem produkcji komponentów dla tego sektora. Na całym Pomorzu Zachodnim jest gigantyczny potencjał do tego, żeby elektrownie wiatrowe obsługiwać, instalować i serwisować.
Norweskie siły zbrojne muszą być przygotowane na wybuch konfliktu, ponieważ Rosja odpowie na wejście Finlandii i Szwecji do NATO zwiększeniem obecności swoich wojsk w regionie - ostrzegł minister obrony Norwegii Bjorn Arild Gram.
Federacja Przedsiębiorców Polskich w przekazanym PAP stanowisku postuluje powołanie Pełnomocnika Rządu ds. Inwestycji Związanych z Transformacją Energetyczną w randze wiceministra, podsekretarza lub sekretarza stanu dla koordynacji całego procesu transformacji.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości