• <
mewo_2022
nauta_2024
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Niemcy budują morski terminal wodorowy

Dwie niemieckie firmy podpisały porozumienie w sprawie realizacji projektu „H2-Import-Terminal Lubmin” – pierwszego na świecie pływającego terminala importowego do konwersji zielonego amoniaku na zielony wodór.

08.07.2024, 13:22
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Seaspan i Hapag-Lloyd modernizują statki do metanolu

Seaspan Corporation, właściciel statków kontenerowych, będzie modernizował pięć z nich, by były zasilane metanolem. Następnie zostaną wyczarterowane liniom Hapag-Lloyd.

17.04.2024, 12:16
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Odpady rybne to mit. Przetwórstwa dostarczają jakościowy surowiec w procesie tworzenia kolagenu

Skóra ryb, często traktowana jako odpad uboczny przemysłu rybnego, skrywa w sobie ogromny potencjał i staje się coraz bardziej cennym surowcem w wielu branżach. Przetwarzanie skór z ryb to ciekawy proces, który przekształca pozornie bezużyteczny materiał w wartościowe produkty o szerokim zastosowaniu.

10.04.2024, 22:35
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Konieczność zastosowania paliw alternatywnych jest faktem. Seatech Engineering z odpowiedzią na rosnące potrzeby budowy floty jednostek LNG

W dynamicznym świecie inżynierii morskiej i w obliczu rosnącego znaczenia zielonej energetyki rola biur projektujących statki jest nie do przecenienia. Służą one zmaterializowaniu wymogów armatora oraz poszukiwaniu skutecznych i ekonomicznych rozwiązań odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku, zgodnych z rosnącymi wymogami środowiskowymi oraz wspierających zrównoważony rozwój transportu morskiego.

14.03.2024, 09:40
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Konferencja Polskiej Platformy LNG i bioLNG. Na jakim etapie jesteśmy?

Polska Platforma LNG i bioLNG po raz kolejny stanęła na wysokości zadania, oferując tym, którzy wybrali się na jej tegoroczną konferencję, dwa dni konkretnych, niezwykle merytorycznych prezentacji i dyskusji.

05.12.2023, 22:50
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Ciągota do metanolu. Chwilowa moda czy nadzieja transportu morskiego?

Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.

28.10.2023, 11:03
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Concordia Damen przekształca barkę rzeczną w pogłębiarkę na potrzeby klienta

Do Lagos w Nigerii dotarła specjalna jednostka rzeczna o nazwie Sayonara, którą firma należąca do koncernu Damen przebudowała w związku ze specjalnym projektem. Dotychczasowa barka pływająca po holenderskich rzekach stała się pogłębiarką nasiębierną ssącą ze smokiem wleczonym (Trailing suction hopper dredger, TSHD).

19.09.2023, 13:27
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

PGE przyspiesza transformację polskiej energetyki – zeroemisyjność już w 2040 r.

- Polska gospodarka, aby pozostać konkurencyjną potrzebuje czystej, bezpiecznej, zielonej i taniej energii. Zaktualizowana strategia PGE to przemyślana, racjonalna i odpowiedzialna ścieżka rozwoju polskiej energetyki w oparciu o nowoczesne rozwiązania - powiedział prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej Wojciech Dąbrowski. Grupa PGE do 2030 r. zakończy wykorzystywanie węgla do produkcji energii elektrycznej i ciepła.

29.08.2023, 11:42
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Energetyczna zagadka Polski: dlaczego bardziej przypominamy Azję niż Europę?

Przynajmniej pod jednym względem polskiej energetyce bliżej do Azji i takich państw jak Filipiny czy Wietnam niż Zachodu. Z raportu Statistical Review of World Energy wynika, że aż 42% naszej energii pierwotnej (czyli nieprzetworzonej) pochodzi z węgla. Nic odkrywczego, ale w Europie to rzadkość. To mogłoby ulec zmianie, ale zamiast stanąć na dwóch nogach, stoimy na jednej, i to tej słabszej, ignorując naszą mocną stronę, czyli wiatr. Dlaczego Polacy chcą płynąć pod prąd?

24.08.2023, 20:05
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rynek pływających terminali LNG. FSRU w Gdańsku na inwestycyjnym kursie

Flota FSRU podwoi się do 2025 roku – przewidywali około 10 lat temu analitycy z Oxford Institute of Energy Studies. Po napaści Rosji na Ukrainę widać, że wiele krajów europejskich poszukuje sposobów na zwiększenie możliwości przeładunkowych skroplonego gazu. W Polsce zdecydowano, że statek FSRU zacumuje w Zatoce Gdańskiej.

10.07.2023, 21:25

Dziękujemy za wysłane grafiki.