Gwałtowne ulewy i burze, które przeszły dziś nad Pomorzem wywołały co najmniej 340 interwencji strażaków. W Gdańsku, oprócz dźwigu, który wpadł do kanału portowego w stoczni, nawałnica wyrządziła sporo szkód także na terenie terminala kontenerowego Baltic Hub.
W związku z rosnącymi obawami dotyczącymi potencjalnego wykorzystania dźwigów produkcji chińskiej do zbierania informacji o amerykańskim sprzęcie wojskowym, członkowie House China Select Committee, pod przywództwem jej prezesa Mike'a Gallaghera, zebrali się w porcie w Miami, aby zbadać tę kwestię i zaproponować ustawodawstwo mające na celu inspekcję dźwigów portowych i zakazanie używania dźwigów z oprogramowaniem podatnym na chińską kontrolę.
Grupa żeglugowa A.P. Moller-Maersk ostrzegła w środę, że niższy wolumen kontenerów i stawki frachtowe spowodują czterokrotny spadek zysków w tym roku, nawet pomimo ogłoszenia rekordowych zysków za rok 2022.
Port Khalifa, flagowy port głębokowodny Abu Zabi, ustanowił nowy rekord Guinness World za montaż największego na świecie logo z kontenerów morskich.
Ekwadorskie kartele narkotykowe, wykorzystujące kontenery morskie do przemytu swoich produktów do Europy, wydatnie szkodzą południowoamerykańskiemu eksportowi m.in. bananów czy krewetek.
Na morze wyruszył kolejny statek, w którym napęd tradycyjny wspomagany jest przez siłę wiatru. Przebudowę jednostki wykonano w stoczni pod Rotterdamem. W polskich stoczniach bez problemów można by również zrealizować taki projekt.
Kontenery morskie nie zmieniły się praktycznie od czasu ich rozpowszechnienia się w logistyce. Jednak ich nieustannie rosnąca ilość, powodująca coraz większe problemy z miejscem w portach, zaczyna wymuszać innowacje. Jednakże rynek stawia przeszkody.
W ramach walki z globalnym niedoborem kontenerów, niemiecki Hapag-Lloyd złożył zamówienie na 150 tys kontenerów 20-stopowych o wartości 550 mln dolarów.
„New York Times” zamieścił w poniedziałek artykuł o północnych Koreańczykach zatrudnianych w Polsce. Dziennik zauważa, że Polska „jest jednym z niewielu krajów, które wciąż przyjmują północnokoreańskich robotników mimo obiekcji Waszyngtonu”.
ROHLIG SUUS Logistics podsumował 2014 rok. Firma osiągnęła przychód w wysokości 574 mln zł, co stanowi wzrost o blisko 13% względem roku 2013. Pierwszy kwartał 2015 roku to kontynuacja wzrostu sprzedaży o 11,3% wobec analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych