SeaRenergy, spółka z Gdyni, otrzymała kontrakt na koordynację operacji morskich przy budowie morskiej farmy wiatrowej Baltic Power.
Od wielu tygodni rosną ceny transportu morskiego. Średnia cena transportu kontenera jest dziś o ponad 250 proc. wyższa niż rok temu, a koszty mogą rosnąć dalej, co utrudnia handel i walkę z inflacją. Za wiele produktów będziemy płacić więcej, zmniejszą się także zyski sprzedawców detalicznych. Zyskują natomiast firmy spedycyjne – akcje Maersk wzrosły ponad 8 proc. w ciągu ostatniego tygodnia.
Urząd Morski w Gdyni chce pozyskać fundusze na remont Nabrzeża Maltańskiego i nowy falochron w porcie w Łebie z Krajowego Planu Odbudowy. Stosowną dokumentację przygotuje firma Collect Consulting.
Według duńskiej firmy analitycznej korupcja w morskim handlu Nigerii kosztuje to państwo 182,3 tys. USD przeciętnie za jedną dostawę morską. W raporcie szczegółowo opisano wyniki badania opracowanego przez firmę QBIS zajmującą się oceną skutków społeczno-gospodarczych korupcji w transporcie towarów drogą morską.
Sztuczna inteligencja może stać się motorem rewolucji w branży spedycyjnej. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analizy danych i uczenia maszynowego są możliwe zautomatyzowanie i optymalizacja wielu procesów, co pomoże zwiększyć efektywność, zredukować koszty i usprawnić podejmowanie decyzji. Innowacje pozwalają spedytorom oferować lepsze usługi większej liczbie klientów. Nie każdy będzie jednak w stanie wykorzystać tę szansę, przez wzgląd na zagrożenia, które wiążą się z korzystaniem ze sztucznej inteligencji w branży TSL.
Doradca Techniczny Kredytodawców (ang. Lenders' Technical Advisor - LTA) to rola kojarzona z różnymi projektami inwestycyjnymi, np. z projektami Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (ang. Public Private Partnership PPP), ale nie tylko.
OMV Petrom wyznaczył firmę konsultingową ABL do świadczenia usług w zakresie morskich przeglądów gwarancyjnych (Marine Warranty Survey, MWS) przy budowie rumuńskiego projektu pola gazowego Neptun Deep na Morzu Czarnym. Projekt ten jest największym projektem dotyczącym gazu ziemnego na rumuńskich wodach. Oczekuje się, że wydobycie surowca rozpocznie się w 2027 roku, przyczyniając się do zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego regionu.
800 lat łącznego doświadczenia zespołu i ponad 200 zrealizowanych projektów – to spółka Costa Project, która już od 2016 r. definiuje nowe standardy w branży inżynieryjno-konsultingowej, stawiając zwłaszcza na zrównoważony rozwój. Od momentu swojego powstania firma konsekwentnie łączy innowacyjność z odpowiedzialnością ekologiczną i śmiało przekształca ambitne wizje w realne sukcesy projektowe, mając na względzie zarówno potrzeby klientów, jak również środowisko naturalne.
Marcin Głuszyk dołączył do kierownictwa Bilfinger Tebodin jako nowy Dyrektor ds. rozwoju Biznesu na koniec 2023 roku. Awansował ze stanowiska Starszego Kierownika Projektu w Dziale Inżynieryjnym, gdzie odgrywał kluczową rolę w sprzedaży i zarządzaniu projektami. Odpowiadał za budowanie strategicznych relacji z kluczowymi Klientami.
„Możecie być pewni: morska energia wiatrowa będzie w przyszłości jednym z największych zasobów energii na świecie” oraz: „To będzie wielka szansa dla Norwegii”. Te słowa wypowiedział parę dni temu premier Norwegii Jonas Gahr Støre na corocznej konferencji organizowanej przez NHO (Konfederacja Norweskich Przedsiębiorców).
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości