Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) otworzył 2 lipca w Container Terminal Tollerort (CTT) pole testowe do obsługi jednostek napędzanych wodorem oraz punkt tankowania tym "zielonym paliwem" na terenie portu. Ma to stanowić krok ku dekarbonizacji tak logistyki jak i całej branży portowej. Władze portu chcą przetestować rozwiązania w zakresie użycia zielonego paliwa we współpracy ze swoimi partnerami z klastra Clean Port & Logistics Cluster (CPL).
W połowie czerwca zarząd portów Antwerpia i Brugia podpisał Deklarację z Oslo. Deklaracja ta stanowi wspólne zobowiązanie kluczowych interesariuszy do rozwoju technologii wychwytywania, utylizacji i składowania dwutlenku węgla (CCUS), które są niezbędnymi działaniami w transformacji portowej społeczności wspierającej osiągnięcie zrównoważonej gospodarki.
Kongsberg Maritime współpracuje z Green Yard Kleven i czterema innymi podmiotami nad nowym projektami okrętów. Celem przedsięwzięcia jest pokazanie, że norweski przemysł stoczniowy jest przygotowany do dostarczenia 28 jednostek różnych klas dla sił morskich państwa.
Dobrze znany w Polsce, norweski operator promowy Torghatten przy wsparciu Kongsberg Maritime wprowadzą system pozwalający na pływanie promów autonomicznych. Rozwiązanie zostanie zastosowane na połączeniu Flakk-Rørvik.
Operatorzy z Grecji dysponują flotą przekraczającą 5500 statków, a greccy armatorzy kontrolują ponad 20% światowego tonażu. To czyni Grecję krajem posiadającym największą flotę na świecie – informuje Union of Greek Shipowners na kilka dni przed morskimi targami Posidonia. Polska zaznaczy swoją morskość branżowym seminarium.
O sztucznej inteligencji na morzu i w kosmosie będą rozmawiać uczestnicy konferencji, która odbędzie się na Politechnice Gdańskiej 23 maja. Do udziału w wydarzeniu zapraszamy naukowców, praktyków i studentów.
O sztucznej inteligencji na morzu i w kosmosie będą rozmawiać uczestnicy konferencji, która odbędzie się na Politechnice Gdańskiej 23 maja. Do udziału w wydarzeniu zapraszamy naukowców, praktyków i studentów. O sztucznej inteligencji na morzu i w kosmosie będą rozmawiać uczestnicy konferencji, która odbędzie się na Politechnice Gdańskiej 23 maja. Do udziału w wydarzeniu zapraszamy naukowców, praktyków i studentów.
Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
Grecki przemysł stoczniowy odrodził się w ostatnim dziesięcioleciu i wyraźnie będzie widoczny - obiecują organizatorzy Posidonia 2024. Mówi się wprost, że po latach upadku, a nawet ruiny, stocznie greckie przeszły do stanu dynamicznego ożywienia. W tym procesie otrzymuje wsparcie trzeciej floty światowej w świecie (pod względem wartości), międzynarodowego biznesu i rządu.
W dniach 4-6 kwietnia 2024 roku w Seaside Park Hotel w Kołobrzegu odbyło się XI Seminarium Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego. W trakcie wydarzenia odbyły się debata z udziałem ekspertów oraz wykłady prelegentów. Była to okazja do wymiany wiedzy i doświadczeń oraz rozwijania współpracy w branży morskiej.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri