Ponad 50 okrętów różnych klas i typów, 45 śmigłowców i samolotów, 9000 żołnierzy bierze udział w tegorocznym ćwiczeniu Baltops 24. Najważniejsze morskie ćwiczenie NATO w basenie Morza Bałtyckiego rozpoczęło się 5 czerwca w litewskiej Kłajpedzie.
Litewski operator terminali energetycznych Klaipedos Nafta bierze w zarząd komercyjny cztery niemieckie terminale LNG na wybrzeżu Morza Bałtyckiego.
Sassnitz-Mukran, 29.09.2021 - Finałowa konferencja projektu SBTL - South Baltic Transport Loops - zakończyła się wczoraj ekscytującym panelem dyskusyjnym na temat "Przyszłość żeglugi i logistyki w regionie południowego Bałtyku".
Port Kłajpeda, który położony jest u ujścia rzeki Dangi, wpadającej do Zalewu Kurońskiego ma bogatą historię, dynamiczną teraźniejszość i jeszcze bardziej interesującą przyszłość.
Porty morskie to gałąź gospodarki, w której technologia optymalizuje i rozwija działalność nad Bałtykiem. Śmiałe decyzje i konsekwencja w innowacyjnym działaniu zmieniają rzeczywistość. Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER oraz Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot we współpracy z Portem Morskim w Kłajpedzie przygotowali nie lada wyzwanie.
Zarząd Portu Kłajpeda zainwestował około 24 miliony euro w rozwój infrastruktury w pierwszej połowie tego roku. Jedna piąta z tej kwoty pochodziła z funduszy Unii Europejskiej. Pomimo pandemii koronawirusa, ani jeden projekt inwestycyjny nie został wstrzymany.
Projekt „Rozwój i transfer technologii dla błękitnej bioekonomii w regionie Morza Bałtyckiego BlueBioTECH”, realizowany przez Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego, otrzymał dofinansowanie ze środków Programu Interreg Regionu Morza Bałtyckiego. BlueBioTECH jest odpowiedzią na potrzeby lepszych rozwiązań w technikach produkcji, zbioru, przetwarzania, a zwłaszcza zwiększenia skali np. w uprawach mikro i makroalg, małży, ryb i krewetek.
Dzisiaj kolejny artykuł z cyklu tekstów przedstawiających floty armatorów, których statki zawijają do polskich portów. Tym razem zaprezentujemy duńską spółkę Unifeeder A/S, której kontenerowce dowozowe są częstymi gośćmi naszych terminali. Jednakże jednostki pojawiające się na naszych wodach to nie jedyna obecność tego armatora w Polsce. A to za sprawą tego, że Gdynia jest ważnym punktem na mapie oddziałów tego przedsiębiorstwa i odgrywa w całej układance znaczącą rolę.
Silny wiatr na Morzu Bałtyckim nie odpuszcza. Jego porywy sięgają nawet 95 km/godzinę. Nie kursują promy, zamknięto mola, woda pozalewała plaże, nabrzeża i ulice. Stan alarmowy został przekroczony o prawie pół metra i wynosi obecnie 616 cm. Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich IMGW PIB Gdynia prognozuje, że silne wiatry występować będą co najmniej do 3 stycznia do godz. 12:00.
Ze względu na silny wiatr, sztormowe warunki oraz fale o wysokości 7 metrów, zostały odwołane odejścia niektórych promów. IMGW ostrzega przed silnym wiatrem i informuje, że stan morza wynosi 619 cm, przy stanie alarmowym 570. Oznacza to, że stan alarmowy został przekroczony już o pół metra. Tendencja nadal jest rosnąca - wiatr powodujący cofkę ma się nasilać do wczesnych godzin popołudniowych.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri