• <
CSL_1100X200_jpg_2024
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ponad 900 mln straty PŻM. Armator tłumaczy

Strata netto Grupy Kapitałowej Polskiej Żeglugi Morskiej w 2023 r. wyniosła prawie 906 mln zł. Wynik finansowy największego polskiego armatora ujawnił wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka na portalu X, zapowiadając „naprawę” państwowego przedsiębiorstwa.

20.07.2024, 11:11
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Liczebność złotej algi w nurcie Odry maleje

Największa liczebność "złotej algi" w Odrze utrzymuje się w Bytomiu Odrzańskim, Słubicach i Widuchowej; trend wskazuje na znaczący spadek populacji w nurcie rzeki - poinformował w piątek resort klimatu i środowiska.

23.06.2024, 18:12

GPH opuszcza giełdę. Modernizacja, prywatyzacja i sieciowanie w portach pasażerskich źródłem przewagi konkurencyjnej operatora

Global Ports Holding, czołowa firma zarządzająca portami i obsługująca porty pasażerskie będzie firmą prywatną. Global Yatirim Holding, większościowy akcjonariusz Global Ports Holding (GPH.L) zapowiedział, że wycofa firmę z londyńskiej giełdy.

20.06.2024, 12:29
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Hiszpania. W tym roku podczas przepraw morskich zginęło ponad 5 tys. imigrantów

Od stycznia do maja br. podczas prób przedostania się morzem do Hiszpanii zginęło ponad 5 tys. afrykańskich imigrantów - wynika z zaprezentowanych w środę danych organizacji Caminando Fronteras (CF).

12.06.2024, 14:58
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

MKiŚ: ogłoszono pierwszy stopień zagrożenia złotą algą w Odrze

Ogłoszono pierwszy stopień zagrożenia w związku z występowaniem złotej algi w Odrze - poinformował w piątek Zespół Zarządzania Kryzysowego Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Dodał, że zdolności glonów do rozwoju w dynamicznym nurcie rzeki są ograniczone.

17.05.2024, 20:18
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Nowi ministrowie w rządzie Tuska

Premier Donald Tusk ogłosił dziś zmiany w rządzie. Zmieni się kierownictwo czterech ministerstw, w tym dwóch bezpośrednio związanych z gospodarką.

10.05.2024, 10:25
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.

Wyniki Maerska za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami w obliczu trwających zakłóceń na Morzu Czerwonym — informuje zarząd duńskiego armatora z białą gwiazdą. Grupa żeglugowa Maersk (MAERSKb.CO) podniosła swoje prognozy zysków za cały rok po opublikowaniu na początku maja informacji o zyskach za pierwszy kwartał. Wyższe zyski armator i operator logistyczny ma zamiar uzyskać, wykorzystując duży popyt na przewozy kontenerowe oraz wyższe stawki frachtowe w związku z wydłużonymi rejsami statków wokół Afryki.

06.05.2024, 21:07
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub

94,8 mln TEU przeładunków w terminalach całego świata i 2023 r. zakończony sprzedażą usług w wysokości 7 mld dol. brutto – to syntetyczna informacja raportu rocznego PSA za 2023 r. Wynik interesujący, bo swój wkład ma tu również Baltic Hub, w którym PSA ma 40% udziałów.

06.05.2024, 11:21
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz

Porty EU muszą zainwestować 80 mld euro w ciągu najbliższych 10 lat, jeśli chcą utrzymać konkurencyjną pozycję w globalnych łańcuchach logistycznych – wynika z najnowszego raportu ESPO. Inwestować trzeba w infrastrukturę i suprastrukturę, w nabrzeża i akwatoria, infrastrukturę przemysłową i logistyczną oraz ich otoczenie. Nie można oszczędzać w wydatkach na marketing i ludzi.

04.05.2024, 22:34
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024

Grecki przemysł stoczniowy odrodził się w ostatnim dziesięcioleciu i wyraźnie będzie widoczny - obiecują organizatorzy Posidonia 2024. Mówi się wprost, że po latach upadku, a nawet ruiny, stocznie greckie przeszły do stanu dynamicznego ożywienia. W tym procesie otrzymuje wsparcie trzeciej floty światowej w świecie (pod względem wartości), międzynarodowego biznesu i rządu.

16.04.2024, 14:27

Dziękujemy za wysłane grafiki.