Dwa rosyjskie koncerny zrezygnowały z projektu budowy supernowoczesnych lodołamaczy na LNG do obsługi ośrodków przemysłowych na arktycznej północy kraju. Zamiast tego powstaną statki z silnikami diesla. Powodem – sankcje.
Rosyjski duży okręt desantowy Ivan Gren nie bierze udziału w bezpośrednich zmaganiach światowych armii na morzach i oceanach, ale wyruszył z równie ważną dla rosyjskich władz misją – niesienia rosyjskiej militarnej propagandy i zaszczepiania jej najmłodszym.
Rosnieft kontynuuje prace nad swoim projektem naftowym Vostok Oil, który ma zagospodarować złoża ropy wzdłuż rzeki Jenisej. Na przebieg inwestycji nie wpływają europejskie sankcje.
Fińska firma stoczniowa Helsinki Shipyard buduje nowy lodołamacz zasilany LNG dla rosyjskiej firmy wydobywczej Nornickel.
Na głębokości zaledwie 4 metrów w rzece Jenisej płetwonurkowie odkryli fragment samolotu z II Wojny Światowej.
Lód pod naszymi stopami zaczął drżeć. Ciężko opisać słowami to, czego byliśmy świadkami – tak bliskie spotkanie z rosyjskim lodołamaczem atomowym Tajmyr wspomina Anton Panow, jeden z członków wyprawy „Dikson”, której uczestnicy badają północe wybrzeża Oceanu Arktycznego. Potężna jednostka przepłynęła zaledwie kilka metrów od podróżników. Mieli wiele szczęścia – nikomu nic się nie stało.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku