Władze holenderskie przekazały 1 marca, że dostarczą Ukrainie szybkie i zwrotne łodzie przeznaczone do szerokiego spectrum zadań. Ponadto zapewni 250 mln euro na rzecz czeskiej inicjatywy mającej na celu zamówienie w krótkim terminie dużej liczby pocisków artyleryjskich dla broniącego się kraju.
W ciągu najbliższych lat polska wyłączna strefa ekonomiczna na Bałtyku stanie się miejscem nigdy dotąd niespotykanej aktywności gospodarczej. Rozpocznie się budowa morskich farm wiatrowych (MFW), których moc osiągnie kilkanaście GW, a do roku 2040 nawet kilkadziesiąt. Wygeneruje to istotny przepływ pracowników oraz ładunków z portów do farm wiatrowych. Jednym ze sposobów transportu będzie wykorzystywanie jednostek typu CTV.
Gaz-System uruchomił procedurę open season dla terminalu FSRU 2, czyli drugiej jednostki pływającej do regazyfikacji LNG. Od jej wyników zależy budowa drugiej jednostki - poinformował w piątek operator. Dodał, że to efekt dużego zainteresowania zwiększeniem zdolności regazyfikacji terminalu FSRU.
Jak zwiększyć udział polskich firm w budowie morskich farm wiatrowych na Bałtyku i w innych częściach świata? Jak uczynić je nie tylko podwykonawcami, ale również głównymi wykonawcami? Obecnie wśród branżowych spotkań oraz na specjalistycznych portalach trwają dyskusje na temat budowy statku WTIV (Wind Turbine Installation Vessel) dla polskiego armatora.
Co można zrobić, aby polskie firmy mogły wziąć jak największy udział w budowie morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim, jak również w innych rejonach świata? W jaki sposób umożliwić zaangażowanie polskich firm w realizację farm wiatrowych już nie tylko jako podwykonawcy, ale również jako główni zleceniobiorcy?
O trzy nowe jednostki pływające i autokar Scania Touring HD Higer wzbogacił się Morski Oddział Straży Granicznej. Oficjalne wcielenie do służby odbyło się 12 grudnia na terenie Komendy MOSG. W uroczystości wziął udział Arcybiskup Metropolita Gdański gen. dyw. Sławoj Leszek Głódź, Wojewoda Pomorski Dariusz Drelich i przedstawiciele służb mundurowych. Rolę gospodarza pełnił Komendant MOSG kmdr SG dr Piotr Patla.
W ubiegłym roku głównymi pozycjami w polskim eksporcie do Indii były urządzenia mechaniczne (w tym silniki turboodrzutowe i turbośmigłowe), wyroby z metali nieszlachetnych (np. maszynki do golenia o wartości 108 mln dolarów), pojazdy, statki powietrzne i jednostki pływające (70 mln dolarów). Natomiast import z Indii do Polski to przede wszystkim produkty przemysłu chemicznego (warte 736 mln dolarów, czyli ponad jedną trzecią całego importu), materiały włókiennicze (o wartości 404 mln dolarów), urządzenia mechaniczne i elek
Jednostki pływające Morskiego Oddziału Straży Granicznej SG-212 i SG-213 z dywizjonów w Świnoujściu i Gdańsku wzięły udział w trwających na Bałtyku manewrach Marynarki Wojennej „Wargacz-17” i „Ostrobok-17”.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości