Pierwszy miesiąc roku to okres wielu różnorodnych niebezpiecznych zdarzeń szkodowych, które pojawiły się w międzynarodowej żegludze. Oprócz zwyczajowych szkód wynikających z niebezpieczeństw morza (ang. perils of the sea) wzrastały zagrożenia ryzykami wojny (ang. war risks) w najbardziej zapalnych obecnie regionach świata. Wysokie zagrożenie nadal występowało na Morzu Czarnym. Dalsza intensyfikacja niebezpieczeństw postępowała na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej.
Dwa zasilane bateryjnie kontenerowce, które zostały opracowane dla COSCO Shipping, zapowiadane są jako największe statki elektryczne, jakie do tej pory zbudowano. Wczoraj oficjalnie je nazwano i oddano do użytku w Chinach. Statki są częścią wysiłków zmierzających do zbudowania zelektryfikowanej sieci żeglugowej wzdłuż chińskiej rzeki Jangcy.
W Części I Czarter na czas – klauzula „Off-hire” rozpoczęliśmy analizę niezwykle ważnych klauzul czarterowych, określonych jako „off-hire clause”. Ich istota, sprowadza się do umownego uregulowania okoliczności, w których czarterujący zwolniony zostaje ze swojego podstawowego obowiązku wynikającego z umowy czarteru na czas – obowiązku dokonywania opłaty czarterowej (hire).
Trzech pracowników chińskiej stoczni Wuhu zginęło w wyniku upadku suwnicy bramowej.
Aż 53 procent największych na świecie jezior wysycha - gromadzi mniej wody, niż jeszcze 30 lat temu - twierdzą badacze na łamach "Science". Najważniejszymi przyczynami tego zjawiska są zmiany klimatu i niezrównoważony sposób korzystania z zasobów wodnych przez człowieka.
Według danych z cząstkowego raportu Światowej Organizacji Meteorologicznej o stanie globalnego klimatu, rok 2022 może być ósmym z rzędu najcieplejszym rokiem w historii pomiarów i to pomimo „chłodzącego” wpływu La Niña. Pierwszego dnia, odbywającego się w Egipcie szczytu COP27, eksperci WMO przypomnieli, że tylko w tym roku ekstremalne fale upałów, susze i niszczycielskie powodzie dotknęły miliony ludzi na całym świecie i spowodowały miliardowe straty.
Władze Chin ogłosiły w środę najwyższy poziom alertu w związku z silnym tajfunem Muifa, zbliżającym się do gęsto zaludnionego obszaru delty rzeki Jangcy. W Szanghaju odwołano wszystkie loty, a okoliczne porty ograniczyły działalność – podały media.
Przekazujemy najważniejsze zdarzenia, które miały miejsce w bieżącym miesiącu. Artykuł jest częścią cyklu o wypadkach morskich.
Terminale kontenerowe w Chinach przeładowały 142,3 mln TEU w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2022 r., co oznacza wzrost o 3 procent rok do roku. Największy obroty w czerwcu zanotowano w Szanghaju, rejestrując przeładunki równoważne 3,79 mln TEU.
Port Ningbo działa już prawie na pełnych obrotach po ostatnich zakłóceniach spowodowanych pandemią Covid. Stwierdzono jednak, że ryzyko zakłóceń w transporcie z Chin przeniosło się na Tianjin i Shenzhen. Skutki zakłóceń można obserwować na mapach ruchu statków i w serwisach informacyjnych globalnych operatorów logistycznych.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki