Nadejście tajfunu Gaemi wymusiło odwołanie ćwiczeń sił powietrznych w ramach manewrów Han Kuang na wschodzie Tajwanu - poinformowało we wtorek ministerstwo obrony tego kraju. Pozostałe elementy manewrów, które mają na celu sprawdzenie skuteczności obrony na wypadek blokady ze strony Chin, pozostają bez zmian.
W piątek w Cieśninie Singapurskiej doszło do kolizji dwóch statków: chemikaliowca Hafnia Nile i zakotwiczonego VLCC Ceres I. Okazało się, że ten drugi jest prawdopodobnie częścią floty cienia wykonującej nielegalne operacje.
16 lipca firma Darchem Engineering poinformowała o podpisaniu umowy z PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. w sprawie dostaw elementów wyposażenia do powstających, wielozadaniowych fregat programu "Miecznik".
Rada Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) chce zapewnić o swojej przejrzystości, stąd postanowiła odtąd transmitować na żywo swoje posiedzenia plenarne i udostępniać publicznie swoje dokumenty. Omówiła także tematy związane m.in. z kryzysem żeglugi na trasie prowadzącej przez Kanał Sueski jak i obchodów Światowego Dnia Morza w 2025 roku.
Baltic Hub, największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim, kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową. 15 lipca została uruchomiona czwarta suwnica RMG, która podniesie przepustowość bocznicy kolejowej do ponad 800 000 TEU rocznie.
Mają swoją siedzibę w Szwajcarii firma MET Group zawarła długoterminową, 10-letnią umowę zakupu LNG w systemie FOB (Free-On-Board) z brytyjskim Shell. Głównym celem przedsiębiorstwa jest zapewnienie swoim europejskim klientom dostaw gazu ziemnego z USA.
Chińska firma z branży transportowej podaje, że przepustowość jej terminalu w Abu Zabi (COSCO SHIPPING Ports Abu Dhabi) przekroczyła 5 milionów TEU. Sześć nowych tras zwiększyło wolumen w 2024 roku.
Polenergia uruchomi program Zielonych Obligacji. Zarząd największej polskiej prywatnej grupy energetycznej podjął uchwałę o ustanowieniu programu, którego celem jest finansowanie rozwoju, zakupu, budowy i eksploatacji Zielonych Projektów. Papiery dłużne emitowane w tej formule spełnią kryteria Green Bond Principles, opracowane przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Rynku Kapitałowego.
Jedną z trzech funkcji konosamentu jest potwierdzenie ilości oraz stanu ładunku przyjętego do przewozu. W obrębie tej funkcji dochodzi często do istotnego sporu pomiędzy przewoźnikiem, wystawcą konosamentu a frachtującym (stroną ładunkową). W interesie przewoźnika jest zamieścić w konosamencie nie tylko precyzyjne informacje dotyczące ilości, rodzaju i jakości załadowanego towaru, ale również odnotować wszelkie zauważone w trakcie załadunku uszkodzenia i ubytki ładunku.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi