Obejmując stanowisko prezesa Polskiego Rejestru Statków S.A., Grzegorz Pettke, przynosi ze sobą ambitne plany przekształcenia instytucji. W rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl, nowy szef PRS przedstawia swoją strategię, która obejmuje rozszerzenie usług, modernizację technologiczną oraz wzmocnienie roli firmy jako ważnego gracza na międzynarodowej arenie morskiej.
Firma HelioRec, zajmująca się tworzeniem rozwiązań w zakresie energetyki odnawialnej, dokonała inspekcji jednej ze skonstruowanych przez siebie morskich farm słonecznych. Instalacja znajdująca się we francuskim Breście nie tylko ma dostarczać odnawialną energię do tamtejszego portu, ale ma też być sprawdzianem przed większymi przedsięwzięciami w zakresie offshore solar.
Pomimo konkurencyjnego krajobrazu, w którym poruszają się firmy z łańcucha dostaw dla energetyki wiatrowej, można wyczuć dużą chęć zaangażowania w otwarty dialog na temat wspólnych wyzwań. Mimo mocnej konkurencji i rywalizacji o najlepsze rozwiązania firmy z branży wiatrowej chcą wspólnie wspierać transformację energetyczną. O perspektywach współpracy z tzw. „Tier 1” dyskutowano podczas Międzynarodowego Dnia Dostawców organizowanego przez Wind Industry Hub na Konferencji PSEW w Świnoujściu.
FreeStar Subsea Services to nowa firma powstała z połączenia Vriezoo ROV Services i Mark Offshore. Współpraca ta ma oferować unikalne połączenie usług ROV i wsparcia innych działań morskich z własnym, niedawno nabytym i wyposażonym statkiem, SSV Navicula Star. Właściciele firmy uważają że to połączenie zapewni im jako nowemu dostawcy usług offshore przewagę konkurencyjną.
Władze Maroka prowadzą śledztwo po eksplozji, która spowodowała śmierć co najmniej siedmiu marynarzy i raniła innych na pokładzie frachtowca, wynajętego przez firmę z Etiopii. Statek Toro Rosso, zakotwiczony u wybrzeży portu Jorf Lasfar, czekał na załadunek marokańskiego fosforanu, gdy doszło do tragedii.
Podchodzimy do tego spokojnie i opierając się na faktach – oświadczyli prezydent i premier Finlandii, Alexander Stubb i Petteri Orpo, komentując doniesienia o planowanej przez Rosję jednostronnej zmianie granic we wschodniej części Zatoki Fińskiej. Według ekspertów nie można obecnie mówić o prowokacji lub operacji hybrydowej.
Kontenerowiec Dali, który utknął pod zniszczonym mostem po wypłynięciu z portu Baltimore, nie zostanie uwolniony w najbliższym czasie. Nie wiadomo ile potrwa usuwanie zawalonej konstrukcji, która dociska statek do dna kanału. Ponadto okazało się, że pod rumowiskiem biegnie gazociąg.
Turecka firma Aselsan pomyślnie przeprowadziła pierwsze, podwodne testy autonomicznego pojazdu podwodnego, który ma zrewolucjonizować pracę pod wodą. Ma być do użytku cywilnego jak i wojskowego. Wyniki mają być zadowalające.
Na polskim wybrzeżu zaznacza swoją obecność nowy, lecz oparty na solidnym fundamencie doświadczenia w pracach podwodnych gracz – spółka Dival. Zakorzenione w rodzinnej tradycji przedsiębiorstwo rozszerza zakres swojej działalności z wód śródlądowych na Zatokę Gdańską i otwarte morze.
Litewskie służby zostały poinformowane przez spółkę Orlen Lietuva, że podczas załadunku tankowca w środę doszło do wycieku ropy.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości