Po alarmujących doniesieniach o tym, że Terminal Andreas w Porcie Szczecin zostanie sprzedany amerykańskiej firmie produkującej kleje i przestanie przeładowywać zboża, pojawiły się oficjalne informacje o planach inwestora. Terminal ma w dalszym ciągu przeładowywać produkty agro, ale ma też być rozbudowany i poszerzyć paletę towarów.
Imponujące inwestycje PGZ Stoczni Wojennej coraz bardziej nabierają kształtów. Wrażenie robią nie tylko rozmiary budowanej Hali Kadłubowej, ale także sprzęt, przy pomocy którego jest wznoszona. Na obiekcie zamontowano właśnie olbrzymią bramę, której powierzchnię można porównać do powierzchni trzech boisk do koszykówki. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum spółek NDI S.A., NDI SOPOT S.A. oraz Pekabex BET.
W piątek 25 listopada otwarto drogę dojazdową do portu, przebudowaną za ponad 5 mln zł. Burmistrz Wolina Ewa Grzybowska określiła to jako największą inwestycję drogową w mieście. To największa jak dotąd inwestycja drogowa w mieście" – powiedziała burmistrz Wolina.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście kontynuuje prace nad prowadzonymi inwestycjami, których łączna wartość przekracza dwa miliardy złotych.
Pojawiły się plany powstania nowego budynku Urzędu Morskiego w Gdyni. Mieściłyby się w nim biura warsztaty i magazyny. Koszt tej inwestycji to 16 mln zł, a jej ukończenie zaplanowano na czwarty kwartał 2024 roku.
Do służby Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej (RZGW) w Gdańsku wszedł w piątek nowoczesny lodołamacz liniowy „Manat”. Jednostka będzie wspierać ochronę przeciwpowodziową na dolnej Wiśle.
Trwa modernizacja i pogłębianie toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Po zakończeniu inwestycji porty będą mogły przyjąć nawet dwukrotnie więcej ładunków. Wzrośnie także zatrudnienie w regionie.
Porty w Szczecinie i Świnoujściu zmieniają się na naszych oczach. Boom inwestycyjny trwa. ZMPSiŚ SA zorganizował konferencję prasową dla zadania: „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Ta odbyła się na terenie portu Szczecin 16 czerwca br. W konferencji wzięli udział zaproszeni goście w tym wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki oraz dyrekcja Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Cztery firmy zgłosiły się w przetargu ZMPSiŚ SA na realizację zadania inwestycyjnego pod nazwą: „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury technicznej w portach w Szczecinie i w Świnoujściu”. Najdroższa z ofert przekracza 170 mln zł, podczas gdy najtańsza to niecałe 127 mln zł. Przetarg jest w trakcie rozstrzygania.
Na nabrzeżach, których gospodarzem jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA przedsiębiorstwa portowe obsłużyły w 2020 roku podobną ilość ładunków jak w roku 2019. Porty zakończyły rok wynikiem 31 177,5 tys. ton, co wobec 32 174,8 tys. ton z roku 2019 jest wynikiem mniejszym o 3,1 proc.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju