W stoczni Vard Shipyard w rumuńskiej Tulczy odbyło się wodowanie kablowca Freya dla NCT Offshore A/S. Statek o numerze 962 ma posiadać duże zdolności działania na morzu przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa zgodnie z ideą dekarbonizacji branży morskiej.
W stoczni Vard znajdującej się w rumuńskiej Braili odbyła się uroczystość cięcia blach pod jednostkę oznaczoną jako NB 980. Przyszły kablowiec powstaje dla Toyo Construction, a celem jest zaspokoić rosnący japoński rynek w zakresie morskiej energetyki wiatrowej. Statek ma być skierowany do działań także w innych miejscach na całym świecie.
Na koniec pierwszego dnia drugiej edycji konferencji Kongres Polskie Porty 2030 odbył się panel dyskusyjny pod tytułem "Net-Zero. Zielona Transformacja w Portach - Mit czy Wyzwanie?", który zgromadził czołowych ekspertów i praktyków z branży portowej. Moderatorem panelu był Bogdan Ołdakowski, CEO Actia Forum, który sprawnie kierował debatą, stawiając trudne pytania i moderując dynamiczną wymianę poglądów.
Vard, norweska spółka zależna włoskiej grupy Fincantieri i jedna z wiodących firm zajmujących się budową specjalistycznych statków, podpisała z tajwańskim klientem umowę na zaprojektowanie i budowę dwóch statków CSOV (Commissioning Service Operation Vessels).
Pokaźny żuraw offshorowy wyprodukowany przez polską firmę Protea popłynął już na platformę HVAC BorWin5 u wybrzeży Niemiec, gdzie zostanie zainstalowany.
RWE Offshore Wind (RWE), wiodący na świecie gracz na rynku morskiej energetyki wiatrowej, oraz Smart Wires, globalny dostawca technologii i usług ulepszających sieć, podpisały memorandum of understanding (MOU) w celu współpracy przy badaniu zastosowania zaawansowanej technologii kontroli przepływu mocy, SmartValve, w długich obwodach kablowych wysokiego napięcia prądu przemiennego i prądu stałego (HVAC lub HVDC) w celu obsługi połączeń wytwarzania na morzu.
Zakład specjalizujący się w budowie jednostek morskich dla szeroko pojętego offshore ogłosił podpisanie umowy z Windward Offshore, konsorcjum pod przewodnictwem morskiego oddziału ASSC SeaRenergy Group w Niemczech, na zaprojektowanie i budowę dwóch dodatkowych hybrydowych statków operacyjnych (CSOV). Dzięki tej umowie Windward zrealizuje opcje zawarte w początkowej umowie na dwa statki, podpisanej w październiku 2023 roku.
Toyo Construction zawiera umowę w kwestii dostarczenia przez Vard hybrydowego statku do układania kabli. Zostanie on wykorzystany przy rozbudowie infrastruktury dla morskiej energetyki wiatrowej, jaka powstaje na wodach w pobliżu Japonii.
Prysmian Group, kluczowy dostawca morskiego okablowania z Włoch, zdobył kontrakt o wartości około 850 mln euro na połączenie kablowe wysokiego napięcia prądu stałego (HVDC) w Wielkiej Brytanii, w związku z planami względem zdolności do wytwarzania morskiej energii wiatrowej o mocy 50 GW do 2030 roku. Ma to pomóc Wyspom w osiągnięciu celu, jakim jest zerowa emisja w 2050 roku.
Heinen & Hopman dostarczy systemy filtrów HVAC-R i CBRN okrętów przeznaczonych dla Belgii i Holandii, określanych niekiedy jako "niderlandzki Miecznik" z racji na znaczenie dla obrony tych państw i przemysłu obronnego oraz okrętowego. Firma z siedzibą w Spakenburgu dostarczy systemy klimatyczne i filtracyjne dla czterech nowych fregat budowanych dla Holandii i Belgii. Po Thales i RH Marine Heinen & Hopman jest trzecim krajowym dostawcą powiązanym z projektem.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024