Południowokoreańska stocznia z siedzibą w Geoje świętowała 3 czerwca ważny kamień milowy przedsięwzięcia w zakresie morskiej energetyki wiatrowej. Pomyślnie zwodowano Wind Maker, statek do instalacji turbin wiatrowych (WTIV), zamówiony przez Cadeler.
Firma Multraship Towage & Salvage zorganizowała 30 maja ceremonię chrztu swojego najnowszego holownika Multratug 35 w porcie macierzystym w Terneuzen w Holandii. Statek jest holownikiem Damen ASD Tug 3212. Dyrektor HR Multraship, Chrétienne Huisman, czyniła honory i życzyła holownikowi i jego załodze pomyślnych wiatrów i spokojnych mórz.
Firma działająca w sektorze morskiej energetyki wiatrowej składa zamówienie na budowę trzeciego statku klasy A przeznaczonego do prac morskich. Podpisuje także umowę na rezerwację statku instalacyjnego z nieujawnionym klientem, zabezpieczając zdolności produkcyjne dla przyszłych projektów o wartości do 700 milionów euro.
Dynamicznie rozwijająca się morska energetyka wiatrowa będzie potrzebowała statków instalacyjnych. Rynek jack-up’ów dla morskich farm wiatrowych jest uważnie obserwowany. Podpisywane są wciąż nowe kontrakty. Dzieje się to mimo zakłóceń na rynku MEW, wycofywania się z niektórych kontraktów i zmian w przetargach na nowe instalacje.
Huisman, renomowany dostawca specjalistycznego sprzętu dla branży morskiej, otrzymał kontrakt od Seaway7 na dostawę kompletnego zestawu do instalacji monopali dla jack-upa Seaway Ventus. System obejmuje chwytak, ramę do unoszenia oraz dwa zestawy podpór.
58-5 metrowy luksusowy jacht Phi został zajęty w ramach sankcji przeciwko Rosji w marcu 2022 roku i od tamtego czasu jest w Londynie. Tymczasem swoje pozwy w sprawie jednostki przeciwko rządowi Wielkiej Brytanii złożyło trzech różnych powodów, którzy chcą odzyskać jacht.
Nowy statek Jana De Nul, Voltaire, służący do instalacji wiatrowych na morzu, zawinął do Port Esbjerg po przybyciu ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich i przed wyruszeniem do Wielkiej Brytanii w celu wykonania pierwszego zadania. Voltaire jest jak dotąd największym statkiem instalacyjnym, który dotarł do duńskiego portu, gdzie zostanie zmobilizowany do prac na farmie wiatrowej Dogger Bank.
Brouwersgracht, nowy statek do transportu i instalacji monopali morskich turbin wiatrowych, należący do Spliethoff, został oficjalnie ochrzczony i może już wyruszyć do pierwszych zadań.
Firma Spliethoff potwierdziła odbiór pierwszego z dwóch zamówionych statków Spliethoff DP2 typu B. Nowy offshore supply vessel nosi nazwę Brouwersgracht.
Najwyższa na świecie platforma typu jack-up dla firmy Jan De Nul, o nazwie Voltaire, jest obecnie w trakcie podróży z chińskiej stoczni do Europy, aby wziąć udział w pracach przy budowie morskich farm wiatrowych.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości