Flota Chipolbroku ponownie się powiększyła. Wczoraj uroczyście nadano imię nowej jednostce armatora: Boym.
Jedną z trzech funkcji konosamentu jest potwierdzenie ilości oraz stanu ładunku przyjętego do przewozu. W obrębie tej funkcji dochodzi często do istotnego sporu pomiędzy przewoźnikiem, wystawcą konosamentu a frachtującym (stroną ładunkową). W interesie przewoźnika jest zamieścić w konosamencie nie tylko precyzyjne informacje dotyczące ilości, rodzaju i jakości załadowanego towaru, ale również odnotować wszelkie zauważone w trakcie załadunku uszkodzenia i ubytki ładunku.
Najnowszy Seafarers Happiness Index zawiera niepokojące informacje. III kwartał br. to kolejny kwartał, w którym odnotowano tendencję spadkową zadowolenia marynarzy statków handlowych z pracy na morzu.
W pierwszym kwartale br. spadło zadowolenie z uprawiania zawodu i warunków pracy marynarza informuje organizacja Mission to Seafarers. Z badań wynika, że poziom zadowolenia z pracy na morzu zmalał w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku. Najniżej oceniają swoją branżę marynarze pływający na drobnicowcach, najwyżej zamustrowani na zbiornikowce. Najbardziej zadowoleni z pracy na morzu są pracownicy cateringu, a najmniej stażyści.
Podczas targów kariery Edu Offshore Wind 2023, które odbyły się 14 i 15 marca w AmberExpo w Gdańsku młodzież mogła dowiedzieć się o perspektywach i tajnikach pracy w rozwijającej się branży offshore wind. Na targach uczniowie szkół ponadpodstawowych mogli nie tylko zapoznać się z ofertą praktyk, staży i późniejszej pracy w firmach z sektora, ale także wziąć udział w konkursach. Licealiści, którzy wygrali turbinę wiatrową wydrukowaną na drukarce 3D, odwiedzili siedzibę Eko-Konsult w celu odebrania nagrody i nie tylko.
Kolejny transport łopat na potrzeby farm wiatrowych dostarczył do Gdyni statek Chipolbroku – Paderewski.
Niemiecka policja, w poszukiwaniu majątku rosyjskich oligarchów, natrafiła na luksusowe jachty, mogące być ich własnością. Także FBI zainteresowało się kilkoma jachtami, powstałymi na terenie stoczni w Bremie, które należą z dużym prawdopodobieństwem do Rosjan objętych sankcjami, a nawet do Władimira Putina – opisuje portal "Tagesschau".
Nowy nabytek Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego – 62-tysięcznik m/v Herbert w swoim dziewiczym rejsie pojawił się kilka dni temu na Morzu Bałtyckim. Statek jednak nie zawinie do żadnego z polskich portów, ale prowadził wyładunek w portach Szwecji. Stąd w swoją kolejną podróż uda się do Hiszpanii, a następnie powróci tradycyjną trasą przez Morze Śródziemne, Kanał Sueski i dalej finalnie do Chin.
20 kwietnia kolejny wielozadaniowy statek, budowany w stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. dla Chipolbrok, został przekazany armatorowi. 9 dni później, 29 kwietnia odbyła się uroczystość chrztu i nadania imienia jednostce. Statek otrzymał imię polskiego bohatera z czasów II wojny światowej – rotmistrza kawalerii Wojska Polskiego Witolda Pileckiego.
Strategiczne surowce są na świecie dostępne, problemem jest logistyka – przekonywali 27 kwietnia uczestnicy debaty „Kryzys surowcowy” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Umiarkowany optymizm ekspertów uzasadniają podjęte wcześniej kroki w kierunku dywersyfikacji dostaw paliw energetycznych i surowców krytycznych dla gospodarki, poczynione zapasy oraz dobre rozpoznanie złóż występujących w Polsce.
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów