Od 1 lipca dział terminali i infrastruktury Hapag-Lloyd przyjmie nową nazwę marki, aby odzwierciedlić swoje przyszłościowe ambicje wzrostu i głęboko zakorzenioną tradycję morską. Ma ona podkreślać zaangażowanie w jakość i ekspansywną działalność w zakresie obsługi terminali. Utworzona marka ma łączyć w sobie portfolio 20 terminali kontenerowych w 11 krajach.
W dolnosaksońskim Stade rozpoczęła się 28 czerwca budowa pierwszego w Niemczech lądowego terminalu importowego skroplonego gazu ziemnego. Ma stać się on ważnym węzłem energetycznym w zakresie rynku LNG oraz wodoru. W ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod budowę Hanzeatyckiego Hubu Energetycznego wzięło udział 200 osób zaangażowanych w to przedsięwzięcie, w tym prezydent landu Dolna Saksonia Stefan Weil i czeski minister przemysłu Jozef Síkela.
I runda Mazda Odyssey Warszawskiej Ligi Żeglarskiej 2024 przyniosła mnóstwo emocji i nieoczywistych rozwiązań.
U podstaw wykształcenia się praktyki wydania ładunku bez konosamentu na podstawie Letter of Indemnity („LOI”), leżała i leży rozbieżność pomiędzy niewzruszanymi od XVIII wieku zasadami precedensowymi, nakładającymi na armatora/przewoźnika obowiązek wydania ładunku tylko na podstawie konosamentu (papieru wartościowego – „document of title”), ze zmieniającymi się realiami międzynarodowego obrotu handlowego.
Torghatten Nord wybrał norweską firmę Myklebust Verft do budowy dwóch promów wodorowych, które będą przewozić do 120 samochodów na najdłuższej norweskiej trasie promowej między miejscowościami Bodø a Lofotami. Promy będą największymi na świecie statkami napędzanymi wodorem produkowanym w zakładzie mieszczącym się we wspomnianym Bodø.
Od 30 lat Holandia i USA wspólnie prowadzą działania wymierzone w przemytników działających na Morzu Karaibskim. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat służby zarekwirowały 50 000 kilogramów nielegalnych substancji i środków. Rocznica działań była okazją dla obu państw do podsumowań i omówienia dalszej, długoterminowej współpracy w zakresie operacji walki z przemytem narkotyków.
Firma Equinor przyznała 4 kwietnia dostawcy usług oceanicznych DeepOcean umowę ramową na usługi morskie obejmujące interwencje podmorskie i awaryjne naprawy podmorskich rurociągów, konstrukcji i kabli wysokiego napięcia, zarówno dla morskich źródeł odnawialnych, jak i złóż ropy i gazu.
Zgodnie z orzeczeniem „Hulthen v Stewart” [1903] A.C. 389 – ustalony „zamkniętą formułą czasową” laytime musi być określony w sposób jasny i jednoznaczny (zob. „Van Liewen v Hollis” [1920] A.C. 239). Czy przyjęta formuła ujęta jest określoną liczbą dni, czy godzin, czy też precyzyjnie ustaloną, na przykład, dobową czy godzinową ratą załadunkową („Alexander v Aktieselskabet Hansa” [1920]; „Van Nievelt v Forslind” [1925] 30 Com. Cas. 263) nie ma to różnicy prawnej. W obu przypadkach mówimy o „zamkniętej” formule ustalenia lay-time.
Wyzwania geopolityczne i gospodarcze wpłynęły na przepustowość wszystkich portów w 2023 roku. Port Gdańsk i Port Gdynia chwaliły się rekordowymi przeładunkami. Tymczasem czołowy port Niemiec jak i Europy narzeka na pogarszający się rozwój krajowej gospodarki i słabą atmosferę konsumencką, które miały również wpływ na jego działalność. Dla Hamburga rok 2023 okazał się dużo słabszy niż 2022, mimo wychodzenia ze skutków pandemii COVID-19.
Koniec sezonu letniego dla portów w Kopenhadze i Visby wcale nie oznacza końca odwiedzin wycieczkowców.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri